پنجشنبه ۱۳۹۲/۰۳/۳۰

الموتي، مشاور شهردار قزوين:

هيچ مشکلي در نظافت نمازخانه بوستان‌هاي شهر قزوين وجود ندارد

هيچ مشکلي در نظافت نمازخانه بوستان‌هاي شهر قزوين وجود ندارد و نمازگزاران مي‍توانند به راحتي نمازشان را در اين مکان مقدس اقامه کنند.

مشاور شهردار قزوين گفت: هيچ مشکلي در نظافت نمازخانه بوستان‌هاي شهر قزوين وجود ندارد و نمازگزاران مي‌توانند به راحتي نمازشان را در اين مکان مقدس اقامه کنند.

 به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين و به نقل از خبرگزاري فارس از قزوين؛ حميدرضا الموتي در نشست شوراي اسلامي شهر قزوين که در تالار اجتماعات مردمي اين شورا برگزار شد، با اشاره به اينکه نظافت نمازخانه در  بوستان‌هاي شهر قزوين بر عهده مسوول نگهداري مستقر در اين بوستان است، افزود: اين مسوول موظف به نظافت 24 ساعته اين مکان مقدس در بوستان‌ها است بر اين اساس پيرامون حفظ پاکيزگي و بهداشت اين مکان مشکلي وجود ندارد.

وي با بيان اينکه بوستان‌هاي اصلي شهر قزوين از نمازخانه برخوردار هستند، گفت: اين نمازخانه به صورت قاب شيشه اي احداث مي شود تا شهروندان قزويني با ديدن يک نفر نمازگزار در اين مکان، براي اقامه به موقع اين فريضه ديني بيشتر ترغيب و تشويق شوند.

نماينده شهردار در شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به اينکه با تعريف کردن حوزه اختياري و اجرايي اقامه نماز در شهرداري قزوين موافق هستم، افزود: با تحقق اين امر مي توان برنامه هاي فرهنگي احياي اين فريضه ديني را به نحو مطلوبي در اين نهاد اجرايي کرد.

مشاور شهردار قزوين يادآور شد: تاکنون سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين برنامه هاي مختلف فرهنگي اقامه نماز را در بين شهروندان قزويني برگزار کرده است تا اين فرهنگ در بين آنان ترويج يابد.

اين مسوول با بيان اينکه متولي نگهداري مساجد بر عهده شهرداري قزوين نيست، اظهار كرد: اين نهاد فقط به عنوان نهاد اجتماعي از خادمان برخي از مساجد حمايت هاي مالي کرده تا اين مسجدها در بيشتر ساعت هاي روز براي اقامه نماز شهروندان قزويني و مسافران باز نگه داشته شود.

پايان پيام

تصاویر مرتبط