سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۳/۲۸

خزائلي، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين:

امسال مرمت سعدالسطلنه، احداث پارکينگ و بدنه سازي خيابان شهدا تکميل مي‌شود

مرمت سعدالسطلنه، احداث پارکينگ و بدنه سازي خيابان شهدا سه پروژه مهم سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزين با اعتباري افزون بر 70 ميليارد ريال در سال جاري تکميل مي‌شود.

 

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: تکميل مرمت سعدالسطلنه، احداث پارکينگ و بدنه سازي خيابان شهدا سه پروژه مهم اين سازمان مي‌باشد که با اعتباري افزون بر 70 ميليارد ريال در سال جاري در دستور کار اين سازمان قرار گرفته است.
عليرضا خزائلي افزود: مرمت مجموعه عظيم سعدالسطلنه از سال 87 توسط اين سازمان آغاز شده است که مرمت سراهاي نگار السلطنه، بهشتيان، چهارسوق و قيصريه و شترخان و راسته وزير به پايان رسيده و مرمت حياط قهرماني و حياط سعديه هم اکنون در دست انجام مي باشد و در مرحله تشريفات قانوني و واگذاري کار است.
وي در ادامه با بيان اين مطلب که پروژه پارکينگ برق نيز  با ظرفيت 300 خودرو در دو طبقه و زير سطح زمين در انتهاي گذر برق جنب درب شرقي مسجدالنبي جانمايي شده است، افزود: پروژه پارکينگ گذربرق براي تأمين رفاه حال نمازگزاران مسجدالنبي و بازديدکنندگان سراي سعدالسلطنه به عنوان بزرگ‌ترين کاروانسراي خاورميانه در حال احداث است و در حال حاضر در مرحله تشريفات قانوني مي باشد.
اين مسوول اضافه کرد: بدنهسازي تمامي خيابانهاي تاريخي شهر قزوين از برنامه هاي اصلي سازمان نوسازي و بهسازي است که در اين راستا هر سال پروژه هايي در شهر انجام ميشود که در سال جاري در ادامه بدنه سازي خيابان شهداي قزوين بخشي از بدنه اين خبابان حدفاصل خانه ابوترابي تا گذر جنوبي اين خيابان در دستور کار اين سازمان قرار گرفته است.
خزائلي خاطرنشان کرد: در صورتي که بخشي از بودجه عمراني استان قزوين به سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين اختصاص داده شود، پروژه هاي تملک امامزاده حسين (ع)، سامان دهي امامزاده حسين (ع) و پارکينگ برق در مدت زمان کوتاهتري در سال جاري به اتمام خواهند رسيد.
وي در خصوص پروژه تبديل خانه ابوترابي به فرهنگسرا نيز اظهار كرد: تملک خانه صورت گرفته است و در مرحله طراحي فراهنگسرا مي باشد.

 

پايان پيام

تصاویر مرتبط