دوشنبه ۱۳۹۲/۰۳/۲۷

الموتي، مشاور حقوقي سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

امضاء تفاهمنامه همکاري دستگاه فرهنگي شهرداري قزوين با دادگستري استان

دستگاه فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين تفاهمنامه همکاري با اداره کل دادگستري استان منعقد کرد.

مشاور حقوقي و مسئول امور قراردادهاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: به منظور بسط و گسترش همکاريهاي متقابل و تعاملات فرهنگي با نهادها و ارگانهايي دولتي، تفاهم نامه اي با معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم اداره کل دادگستري استان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سيد سينا الموتي با اعلام خبر فوق تصريح کرد: اين تفاهم نامه در راستاي تحقق رسالت فرهنگي سازمان فرهنگي ورزشي و به منظور استفاده هرچه بيشتر از ظرفيت ادارات استان به ويژه اساتيد دادگستري صورت گرفت.

وي از تشکيل کارگروهي به اين منظور خبردادو گفت: سازمان فرهنگي ورزشي، معاونت اجتماعي اداره کل دادگستري و بنياد صيانت از نهاد خانواده در اين کارگروه عضويت دارند.

الموتي تصريح کرد: در قالب اين تفاهم نامه با استفاده از ظرفيت خانه هاي فرهنگ و 14 محله طرح محله ما، نسبت به تشکيل کارگروههايي به منظورآموزش مهارتهاي زندگي، قبل و بعد ازدواج، روانشناسي، اخلاق شهروندي و علوم اجتماعي به شهروندان اقدام خواهد شد.

اين مسوول افزود: آموزش مهارتهاي تخصصي همچون کسب و کار، آشنايي با حقوق شهروندي در قانون، مديريت احساسات، آسيب شناسي طلاق، معرفي حقوق و تکاليف زوجين نسبت به يکديگر از جمله موضوعاتي است که به شرکت کنندگان آموزش داده مي شود.

وي در ادامه با اشاره به معضلات و مسائل اجتماعي جامعه ي امروز تصريح کرد: تحکيم بنيان خانواده، راهکاري عملياتي براي حل بسياري از مشکلات اجتماعي و حتي پيشگيري از وقوع آنهاست و آشنايي زوجين با وظايف و تکاليف يکديگر در قالب کارگروهها و کلاسهاي آموزشي که با انعقاد اين تفاهم نامه ديده شده، قادر خواهد بود از اين معضلات بکاهد.

الموتي اظهاراميدواري کرد: با مساعدت و رهنمودهاي موثر اساتيد و قضات دادگستري در برگزاري اين کلاسها از حجم پرونده هاي دادگستري کاسته شود.

وي در پايان از بيژن شيباني رئيس شوراهاي حل اختلاف استان و مجيد اکبر پور معاونت اجتماعي دادگستري به خاطر تلاشها و همکاري هاي صورت گرفته در راستاي انعقاد اين تفاهمنامه، تشکر و قدرداني  کرد.

پايان پيام   

تصاویر مرتبط