پنجشنبه ۱۳۸۹/۱۱/۲۸

خضير بطايي، معاون شهردار کربلا:

ساخت بوستان در شهر کربلا از نيازهاي ضروري مردم است

با توجه به حضور ميليونها زائر ايراني در شهر مذهبي کربلا و توانمنديهاي استان قزوين انتظار داريم ساخت بوستان و اجراي پروژه هاي عمراني توسط متخصصان شهرداري قزوين بطور جدي، پيگيري و عملياتي شود.

 

حميد خضير بطايي، معاون شهردار کربلا در نشست تخصصي مديران شهرداري قزوين و کربلا که در هتل هدي الوادي اين شهر برگزار شد، گفت: کربلا يک شهر جهاني و متعلق به همه مردم جهان بويژه شيعيان است و خدمت رساني به عتبات عاليات از الطاف الهي است که نصيب افراد خير مي شود.
خضير بطايي از حضور مديران و مسئولان بويژه استاندار، معاون برنامه ريزي و شهرداران قزوين و الوند در کربلا اظهار خرسندي کرد و افزود: اميدواريم با امضاي توافقنامه و تفاهم بر سر موضوعات اصلي بتوانيم، زمينه عملياتي شدن برخي از طرحهاي را فراهم کنيم.
 وي با اظهار اينكه شهرداري کربلا 14 معاونت دارد که شهردار آن توسط وزارت شهرداري، استاندار تعيين مي شود و مدت پذيرش مسئوليت نيز سه سال است، افزود: درآمد شهرداري کربلا از سه محل اجاره املاک، کمک حکومت محلي و استانداري و وزارت کشور تعيين مي شود و بدليل عدم کمکهاي مردمي متکي به دولت هستيم و پروژه ها به کندي اجرا مي شود.
معاون شهردار كربلا با اعلام اينكه ميزان درآمد شهرداري کربلا حدود 12 ميليارد دينار (معادل 12 ميليارد تومان) است که تنها در سال گذشته بيش از 100 ميليارد دينار براي فعاليتهاي عمراني اين شهر هزينه شده که ناکافي است، گفت: براي اجراي چهار پروژه پل سازي در اين شهر بيش از 54 ميليارد دينار هزينه شده و اجراي چند طرح ديگر مانند ورودي شهر، ساخت لاين هاي جديد و کارهاي زيربنايي مانند تامين آب، برق و شبکه فاضلاب در دستور کار است که اجرا مي شود.
خضير بطايي از کمک هاي دولت جمهوري اسلامي ايران به کشور عراق و بويژه استان کربلا و مشارکت در بازسازي اماکن مقدسه تقدير کرد و افزود: از مديران استان قزوين انتظار داريم با آموزش نيروهاي مديريتي استان کربلا زمينه مديريت بهينه شهري در اين استان مذهبي را فراهم کنند.
 وي آمادگي شهرداري کربلا براي اهداي زمين براي استقرار دفتر شهرداري قزوين در اين استان اعلام کرد.
 معاون شهردار كربلا همچنين خواستار مشارکت بيشتر مديران و متخصصان و سرمايه گذاران قزويني در عمران و آبادني شهر کربلا شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط