دوشنبه ۱۳۸۹/۱۱/۰۴

مديران روابط عمومي شهرداري از موسسه همشهري بازديد كردند

مديران و كارشناسان روابط عمومي معاونت ها ، مناطق و سازمان هاي وابسته به شهرداري قزوين از موسسه همشهري بازديدكردند.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، در اين بازديد كه ابتدا از چاپخانه همشهري به عنوان يكي از پيشرفته ترين چاپخانه هاي خاورميانه آغاز شد ، مديران و كارشناسان روابط عمومي معاونت ها، مناطق وسازمان هاي شهرداري با فرآيند چاپ، ليتوگرافي، چاپ رول و شيت آشنا شدند.
بنا بر اين گزارش، برزويي ، مدير اداره روابط عمومي موسسه همشهري، ضمن خوشامدگويي با اشاره به اينكه بازديد از دفاتر روزنامه همشهري و همشهري آن لاين براي تمامي متقاضيان امكان پذير نيست ، افزود: به دليل حجم بالاي فعاليت ها و ترافيك كاري امكان بازديد از دفتر روزنامه همشهري و همشهري آن لاين تنها براي دانشجويان حوزه ارتباطات و روزنامه نگاري و گروه هاي تخصصي روابط عمومي ميسر است .
وي با بيان توضيحاتي در خصوص تاريخچه و روند فعاليت اين روزنامه گفت: روزنامه همشهري وابسته به شهرداري تهران و داراي تيراژ روزانه 400 هزارنسخه بدون برگشتي است.
برزويي با اشاره به اينكه روزنامه همشهري دوم اسفند ماه امسال نوزدهمين سال فعاليت خود را جشن مي گيرد، يكي از دلايل وجود طيف وسيع خوانندگان اين روزنامه را 19 ضميمه متنوع آن براي گروه هاي سني و سليقه هاي مختلف دانست و اظهار كرد: مسافر، فرهنگ شهر، زندگي، نيازمندي، حقوق شهروندي، دوچرخه، سه چرخه، همشهري ماه، آشپزي مثبت، و ... از جمله ضميمه هاي روزنامه همشهري است؛ هم چنين علاوه بر آن انتشار همشهري محلات براي 22 منطقه مختلف شهر تهران اقدام جديد اين موسسه است كه درروزهاي خاصي از هفته در هر منطقه منتشر و به انضمام روزنامه به صورت رايگان توزيع مي شود.
وي همشهري را پر مخاطب ترين روزنامه استان تهران و پر تيراژترين نشريه كشور معرفي و اظهار كرد: علت اين موفقيت را مي توان پايه گذاري درست و تخصص محور همشهري از بدو تأسيس دانست؛ زيرا پايه گذاري صحيح سبب شد نه تنها همشهري در طول زمان هم چنان درميان ساير نشريات پيش قدم باشد ، بلكه زمينه همكاري بزرگان عرصه ارتباطات و مطبوعات را فراهم كند.
مدير اداره روابط عمومي موسسه همشهري ، با اشاره به توليد 3 هزار جلد مجله در هرماه درموسسه همشهري از افزايش تعداد مجلات همشهري از19 به 25 عنوان در آينده خبرداد و گفت: روزنامه همشهري درحال طي مرحله بلوغ است و ما در تلاش هستيم اين دوران بلوغ را به دوران كمال وصل كنيم .
برزويي هم چنين به راه اندازي «همشهري آن لاين» با مديريت دكتر يونس شكرخواه به عنوان يك تجربه موفق اشاره كرد و از همكاري موسسه همشهري با سازمان زيبا سازي شهرداري تهران خبر داد و گفت : براين اساس در توافقي كه با سازمان زيبا سازي صورت گرفت، روزانه به طور مرتب اخبار همشهري آن لاين در 10 نمايشگر شهري در سطح شهر تهران به نمايش گذاشته مي شود.
بر پايه اين گزارش در ادامه علي رضا منجم، رييس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، ضمن معرفي شهرداري و ارايه توضيحاتي در خصوص پيشينه و روند فعاليت آن گفت : شهرداري قزوين از سال 1286 فعاليت خودرا آغاز كرده و هم اكنون داراي 3 منطقه ، 14 سازمان وابسته و 4 اداره و رتبه 11 است .
منجم بودجه شهرداري در سال گذشته را معادل يك ميليارد و 680 ميليون ريال عنوان كرد : شهرداري قزوين نيز داراي يك هفته نامه به نام پيام شهر است كه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته از ابتداي سال آينده با شكل و قطع جديد در چاپخانه همشهري منتشر مي شود.
وي هدف از بازديد از موسسه همشهري تهران، آشنايي كليه مديران، دست اندر كاران و كارشناسان روابط عمومي شهرداري قزوين و سازمان هاي وابسته با چگونگي و ويژگي هاي توليد و انتشار نشريه اعلام كرد و گفت: با توجه به وابستگي موسسه همشهري به شهرداري تهران به عنوان متولي مديريت شهري، اميدواريم اين بازديد علمي در نهايت رهاورد خوب و مطلوبي براي شهرداري قزوين در پي داشته باشد.
فرهاد رشوند، مسئول واحد اطلاع رساني و ارتباطات رسانه اي اداره روابط عمومي شهرداري قزوين نيز با اظهار اينكه هدف از بازديدهاي علمي نظير بازديد از موسسه همشهري ، آشنايي كارشناسان و مديران روابط عمومي با محيط هاي واقعي روزنامه نگاري به عنوان بهترين هاي مكان هاي آموزشي است ، گفت:به همين علت روش بازديدعلمي و ميداني مؤثرترين وارزشمندترين روشهاي تدريس مطالعات اجتماعي است كه علاوه برعينيت بخشيدن به امر آموزش،فرصت هاي مناسب براي ارضاي كنجكاوي ويافتن پاسخ سؤالات فراهم مي كند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط