شنبه ۱۳۸۹/۱۰/۲۵

محمد زاده ، رييس سازمان مسكن و شهرسازي استان قزوين:

كف سازي خيابان شهدا تاثير زيادي در جذب گردشگر دارد

كف سازي خيابان شهدا (سپه) قزوين توسط سازمان نوسازي وبهسازي شهر قزوين به لحاظ متفاوت بودن تاثير زيادي در جذب گردشگر دارد.

 

محمد نادر محمدزاده ، رييس سازمان مسکن و شهرسازي استان قزوين با ذكر اين مطلب افزود: معمولاً مردم به خيابان به عنوان يک بناي تاريخي کمتر توجه مي کنند، اما وقتي که مي بينند جنس کف اين خيابان با جنس کف خيابان هاي ديگر متفاوت است، کنجکاو مي شوند که علت اين کار را دريابند و همين مساله در جذب گردشگر تاثير زيادي دارد.
محمدزاده گفت: البته در بحث جذب گردشگر، عوامل متعددي همچون؛ ورودي ها، مراکز اقامتي و وضعيت ترافيک (عبور و مرور) که مانند حلقه هاي به هم متصل مي باشند و هر کدام تاثير مخصوص به خود را دارند، موثر است.
وي با اشاره به ضرورت اجراي طرح کف سازي خيابان شهدا تصريح كرد: خيابان شهدا(سپه) قديمي ترين خيابان ساخته شده در ايران است و از لحاظ تاريخي، با ارزش ترين بناهايي که جايگاه ملي دارند، در اين خيابان واقع شده‌اند. بنابراين هر چه به اين خيابان توجه بشود، به سرمايه هاي شهر اضافه شده و در واقع ارزش افزوده اي براي شهر محسوب مي شود.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه در اصل طرح کف سازي اين خيابان شکي وجود ندارد، در خصوص جنس و نوع سنگ هاي به کار رفته، خاطرنشان کرد: سنگ هاي به کار گرفته شده داراي تراش ماشيني هستند و بايد به جاي آن، از سنگ هاي تيشه اي و يا چکشي استفاده مي شد، علاوه بر اين، با توجه به طولاني بودن خيابان، اگر دانه بندي سنگ ها و ابعاد آنها ريزتر مي‌شد، بهتر بود، اما در هر حال، وضعيت فعلي از آسفالت خيلي بهتر است. 
پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط