پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۲۰

ویژه برنامه جشن بزرگ دهه کرامت «دخترونه» در قزوین برگزار شد

ویژه برنامه جشن بزرگ دهه کرامت «دخترونه» ویژه دختران 14 الی 18 ساله توسط خانه فرهنگ شهید نواب صفوی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛سعید عزیزی، مشاور خانواده و کارشناس رسانه در این مراسم گفت: اولین موهبتی که خداوند به زنان هدیه کرده است ظرافت و زیبایی است، ظرافت و زیبایی مختص زنان است و دخترانی که از این ویژگی شناخت و اطلاعی ندارند معمولاً دچار آسیب روحی می‌شوند.

عزیزی افزود:متاسفانه امروز شاهدیم دختران ما بدلیل سازگار نشدن با چهره ظاهری خود دچار احساس خودکم‌بینی در چهره شده‌اند و برای همین از لوازم‌ آرایش بسیار و جراحی ها استفاده می‌کنند درحالی‌که در کشورهای اروپایی آرایش مختص زنان سالخورده است.

وی اظهار کرد:معشوق بودن موهبتی دیگر خداوند به زنان است که فقط مختص آنان می باشد، معشوق بودن ویژگی زنان است که با ذات آن‌ها سازگار است،اگر انسان با ذاتش سازگار باشد میل به زندگی در او افزایش پیدا می‌کند.

عزیزی افزود: بنابراین اگر دختران عاشق شوند با ذاتشان سازگار نیست و اغلب دچار افسردگی و اضطراب می شوند.

این مشاور خانواده اضافه کرد:عاشق شدن ویژه مردان است و این حس منجر به افزایش میل به زندگی در آنان می شود،امروزه اغلب دختران به‌جای اینکه معشوق باشند عاشق می‌شوند و همین امر موجب بروز آسیب‌های اجتماعی،افسردگی،اضطراب و در جامعه می شود.

وی افزود: دختران دارای لطافت روح هستند که این بحث در مردان کمتر دیده می‌شود، لطافت روح در زنان ۵ تا ۱۳ برابر لطافت روح در مردان است، این حجم از لطافت سبب می‌شود که زنان هر شب خواب ببینند ولی اکثر مردان به‌ ندرت خواب می‌بینند.

وی بیان کرد:لطافت روح در زنان سبب می‌شود که باورمندی و اعتماد به‌ نفس آن‌ها افزایش یابد از همین رو زنان اغلب در اعتقادات و خرافات دچار افراط می‌شوند، زنان در باور مسائل دینی نسبت به مردان جلوتر هستند.

عزیزی افزود: دین اسلام از شامل باور،اخلاق و احکام است و هر کدام از آنها بدون دیگری ناقص است و افراد مومن باید هر سه گزینه را یکجا داشته باشد،اگر امروز شاهد دین گریزی نسل جوان هستیم به دلیل این است که اول از احکام شروع کردیم در حالی آموزش دین باید توسط زنان ابتدا از باور و اخلاق شروع شود و در انتها توسط مردان به احکام ختم شود.

تجلیل از دختران مزین به نام حضرت معصومه و فاطمه در رده سنی 14 و 18 سال و اجرا سرود و نمایش طنز از بخش های مختلف این جشن بود.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط