دوشنبه ۱۳۹۱/۱۲/۱۴

منجم،رئيس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين:

روابط عمومي شهرداري‌ها رکن مديريت شهري هستند

امروز روابط عمومي شهرداري‌ها تبديل به يکي از ارکان مديريت شهري شده اند و به صورت مستقل و برندي که به هيچ عنوان قابل حذف نيست کار خود را انجام مي دهند.

رئيس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين گفت: امروز روابط عمومي شهرداري‌ها تبديل به يکي از ارکان مديريت شهري شده اند و به صورت مستقل و برندي که به هيچ عنوان قابل حذف نيست کار خود را انجام مي دهند.

عليرضا منجم، رئيس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين در گفتگو با ستاد خبري نخستين همايش روابط عمومي شهرداري‌هاي سراسر کشور به نقش کنوني روابط عمومي شهرداري ها در مديريت شهرها اشاره کرد و گفت: در چند سال اخير توجه خوبي به روابط عمومي ها در مديريت شهري شده است.
وي تصريح کرد: در حدود 4 سال پيش روابط عمومي ها و نقششان در مديريت شهري قابل شناسايي نبود اين در حالي است که در سال‌هاي اخير و با توجه به اينکه مديران شهري به اهميت روابط عمومي ها در سطح شهر واقف شده اند رشد خوبي در اين حوزه صورت گرفته است.
رئيس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين جايگاه روابط عمومي ها در حوزه مديريت شهري را از روابط عمومي ها در ساير دستگاهها و ارگانها متمايز دانست و اظهار كرد: امروز شاهد حضور روابط عمومي شهرداري‌ها در جلب مشارکت هاي مردمي، برگزاري مراسم هاي مختلف و موضوعات مرتبط با شهر، اطلاع رساني و موضوعات مختلف فرهنگي و اجتماعي شهرهستيم.
منجم ادامه داد: در حالي روابط عمومي شهرداري‌ها با چنين حجم گسترده کاري تبديل به برندي خاص و جز جدا نشدني شهر شده اند که در خيلي از حوزه هاي تخصصي همچون فرهنگي و ورزشي چنين موضوعي ديده نمي شود و بار بسياري از موضوعات فرهنگي و اجتماعي شهر بر دوش شهرداريها و روابط عمومي آنها افتاده است.
وي يکي از دلايل اين موضوع را موضوعات اقتصادي دانست و گفت: اگرچه فشار اقتصادي در مديريت شهري بسيار ملموس است اما اين نهاد نسبت به ساير دستگاهها کمتر با اين موضوع دست و پنجه نرم مي کند.
رئيس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين در خصوص روابط عمومي شهرداري قزوين  با اعلام اينکه براي اين بخش رديف بودجه اي مستقل تعريف شده است، گفت: در چند سال اخير روابط عمومي شهرداري قزوين به سمت روابط عمومي الکترونيک حرکت کرده و از اين راه در صدد ايجاد و جلب مشارکت مردمي است.
منجم از همکاري با صدا و سيما در خصوص اطلاع رساني شهري خبر داد و اعلام کرد: شهرداري قزوين در حال حاضر به توليد برنامه با مشارکت صداو سيما مي پردازد، استوديو راديو افتتاح شده و استوديو تلوزيوني شهرداري قزوين تا سال 92 افتتاح خواهد شد.
وي به نقش اين روابط عمومي در تبليغات شهري اشاره کرد و ادامه داد: مديريت شهري قزوين در حدود 3 سال است که هفته نامه اي را بدون وقفه و منسجم توليد مي کند و همزمان با تمامي اين اقدامات در خصوص ارتباط مردم با شهرداري‌ها کارهاي خوبي صورت گرفته است.

                تحقق 90 درصدي شهر الکترونيک قزوين تا سال آتي

رئيس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين با بيان اينکه موضوع شهر الکترونيک تا 4 سال گذشته عملا در شهر قزوين وجود نداشت، اعلام کرد: راه اندازي شهر الکترونيک از 4 سال گذشته در اين شهرداري آغاز وطي 2 سال زير ساخت هاي آن فراهم و آماده بهره برداري شد.
منجم با بيان اينکه امروز بيشتر کارهاي شهرداري از اين طريق انجام مي شود پيش بيني کرد تا سال آينده بيش از 90 درصد کارها در مديريت شهري قزوين از طريق شهر الکترونيک انجام شود.
وي با بيان اينکه پرتال جامع شهرداري قزوين امکانات فراواني را در اختيار شهروندان قرار داده است گفت: امروز عملا شهروندان براي ارتباط با مديريت شهري نياز به حضور در شهرداري ندارند و مي توانند مطالبات خود را از طريق الکترونيکي و اينترنتي دنبال کنند.
رئيس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين اعلام کرد: هم اکنون سامانه 137 جهت اعلام و پيگيري مشکلات شهري است همچنين موضوعات مربوط به سازمان آرامستان ها، صدور عوارض و پروانه کاملا الکترونيکي شده و امروز چيزي به عنوان پرونده در دست شهروندان ديده نمي شود و به اين طريق شهرداري قزوين از کاغذ بازي فاصله گرفته است.
وي اعلام کرد: روابط عمومي شهرداري قزوين نيز همگام با اين حرکت کارهاي خود را کاملا الکترونيکي و اينترنتي انجام ميدهد.
منجم همچنين از حرکت روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري  قزوين به سمت فعال تر کردن بخش بين الملل خبر داد و اظهار داشت: شهرداري ها مي توانند در اينگونه ارتباطات به دريافت تجربيات شهرهاي ديگر پرداخته و موجب رونق اقتصادي شهر با مواردي همچون جذب گردشگر شوند.
وي با بيان اينکه شهرداري قزوين هم اکنون با کشورهاي قرقيزستان، عراق ، ترکيه و کره جنوبي ارتباط دارد، گفت: اين ارتباطات هم جنبه انتقال تجربيات داشته و هم منجر به خواهر خواندگي شهرها خواهد شد.
رئيس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين از رابطه بسيار خوب قزوين و کربلا خبر داد و تصريح کرد: کارشناسان مديريت شهري کربلا دوره هايي را در شهر قزوين طي مي کنند ضمن اينکه در خصوص موضوعات فرهنگي و گردشگري نيز ميان مديران شهري دو شهر تبادل افکار و آرا صورت مي گيرد.
منجم به ارتباط اين شهر با استانبول و سئول اشاره کرد و گفت: شهر قزوين هم اکنون از علم و تجربيات برخي از اساتيد دانشگاه در اين شهرها استفاده کرده و نتايج خوبي را هم به همراه داشته است.
وي در خصوص خواهر خواندگان شهر قزوين گفت: شهر قزوين با شهرهاي دنيزلي ترکيه و بيشکک پايتخت قرقيزستان قرارداد خواهر خواندگي داشته ضمن اينکه انعقاد اين قرارداد با شهرهايي در روسيه، ترکيه و کره جنوبي در شرف وقوع است.
پايان پيام
 
http://www.pr-shahrdariha.ir/news.aspx

 

تصاویر مرتبط