پنجشنبه ۱۳۹۱/۱۲/۱۰

دكتر تقي؛ عضو هيات علمي دانشگاه آزاد امارات:

با تلاش مسوولان مي‌توان هر ساله گردشگران بسياري به شهر قزوين جذب کرد

نمونه‌هاي گردشگري بسياري در ايران به خصوص در شهر قزوين وجود دارد که با معرفي آن‌ها مي‌توان هر ساله گردشگران بسياري را جذب کرد.

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد امارات و دانشگاه آمريکايي دبي گفت: نمونه‌هاي گردشگري بسياري در ايران به خصوص در قزوين وجود دارد که با معرفي آن‌ها مي‌توان هر ساله گردشگران بسياري را جذب کرد و در اين راستا مسوولان مربوطه بايد تلاش مضاعفي کنند تا گردشگري رونق يابد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ دكتر فاطمه تقي در نهمين همايش ملي شهر و سيماي شهري و چهارمين همايش توسعه شهري كه در برج ميلاد تهران برگزار شد، افزود: حضور متفکران و دانشمندان در محل  زندگي انسان ها باعث شده بود انسان ها در حفظ طبيعت تلاش كنند كه بعد از دوران صفويه در ايران با كم رنگ شدن حضور دانشمندان و متفكران باعث شد انسان‌ها به طبيعت آسيب برسانند.
وي بيان كرد: انسان‌ها با فراموش کردن رفتارهاي ارزشمند پدران و عدم رعايت قوانين به طبيعت آسيب مي‌رسانند در صورتي که انسان مي‌تواند در طبيعت زندگي کند.
تقي به رابطه مستقيم تاريخ و فرهنگ اشاره و بيان كرد: مکان‌هاي کوچک و بزرگي براي زندگي کردن در ايران به وجود آمده است به طور مثال کندوان اقامتگاه کوچکي در اين کشور است که مردم آن در آن زمان به دليل حمله مغول براي زندگي کردن به دل کوه را پناه آوردن تا با شکافتن آن بتوانند زندگي کنند که اين نمونه‌هاي زيستم از جاذبه‌هاي گردشگري است که بايد به توريست‌ها معرفي کرد.
عضو هيات علمي دانشگاه آزاد امارات و دانشگاه آمريکايي دبي عنوان کرد: نمونه‌هاي گردشگري ديگري در ايران از جمله ماسوله که محيط سخت، محکم و سنگين وجود دارد که مردم در اين مکان با شناختن طبيعت در اين مکان زندگي مي‌کنند.
وي افزود: ميمن که در کرمان واقع است جايي سخت، کوير و تپه‌اي است و اقامتگاه چند صد ساله دارد و مردم با اقامت کردن در آن و شناخت طبيعت آن زندگي مي‌کنند و در آن ادامه حيات مي‌دهند و اکنون مردم بايد از آن درس زندگي و تاريخ بگيرند.
تقي با بيان اينکه اصفهان شهري است که براساس اصولي در کنار آب طراحي شده است که اين طرح براي نخستين بار در دنيا اجرا شده است، ابراز داشت: اين نشان مي‌دهد نمونه‌هاي گردشگري بسياري در ايران وجود دارد که با معرفي آنها مي‌توان هر ساله گردشگران بسياري را جذب کرد و با مسوولان مربوطه در اين زمينه تلاش مضاعفي کنند تا گردشگري رونق چشم‌گيري يابد.
 پايان پيام ‌

تصاویر مرتبط