پنجشنبه ۱۳۹۱/۱۲/۱۰

دكتر طالع، استاد دانشگاه:

اقدام شهرداري قزوين براي برپايي تورهاي گردشگري شهري قابل تحسين است

توجه شهرداري قزوين به توسعه گردشگري و برپايي تورهاي گردشگري شهري به قزوين اقدامي قابل تحسين است.

 

استاد دانشگاه گفت: اقدام شهرداري قزوين براي برپايي تورهاي گردشگري شهري به قزوين و توجه به موضوع گردشگري قابل تحسين است كه بايد ادامه پيدا كند.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ دكتر طالع در نهمين همايش ملي شهر و سيماي شهري و چهارمين همايش توسعه شهري كه در برج ميلاد تهران برگزار شد، گفت:تجديد حيات در ساختار بنيادين گردشگري، توسعه منابع انساني از انديشمندان و متفكران و استانداردسازي خدمات گردشگري از عوامل توسعه گردشگري مي‌باشد كه با استفاده مطلوب از عوامل گردشگري مي‌توان در جذب توريست موفق بود.
وي با بيان اينكه 81 اثر در قزوين است كه از هر نظر مورد توجه جهانگردان قرار دارد، افزود: از اين تعداد 27 اثر مربوط به طبيعي و رفاهي، 32 اثر مربوط به مذهبي و زيارتي،7 اثر تاريخي و 6 اثر فرهنگي است كه با معرفي اين آثارها به توريست مي‌توان گردشگري را در اين شهر توسعه داد.
وي با اشاره به اينكه 82 درصد تبليغات جذب توريست توسط گردشگران انجام مي‌شود، بيان كرد:  آنان با داشتن خاطره خوب در اين سفرها براي 6 نفر و با داشتن خاطره بد براي 24 نفر تعريف مي‌كنند كه تحقق اين امر در جذب و عدم جذب توريست نقش بسزايي ايفا مي‌كند براين اساس بايد تلاش كرد تا توريست‌ها در گردشگري از شهرها خاطره خوبي به ماندگار داشته باشند.
دكتر طالع با بيان اينكه بايد تلاش كرد تا با جذب توريست به شهرها براي آنان خاطره خوشي از اين سفرها ماندگار بماند تا گردشگري دو چندان توسعه يابد، افزود: با توجه به اينكه شهر قزوين در فاصله 150 كيلومتري پايتخت قرار دارد و از جاذبه‌هاي گردشگري، طبيعي و فرهنگي مطلوبي برخوردار است اما متاسفانه تاكنون گردشگري در اين شهر به نحو مطلوبي توسعه پيدا نكرده است.
وي با بيان اينكه 12 درصد آثار ثبت شده متعلق به قزوين است و همچنين اين شهر بيش از يك هزار  آثار تاريخي، فرهنگي،‌اجتماعي و طبيعي دارد كه مي‌توان با برنامه‌ريزي دقيق گردشگري را در اين شهر توسعه داد، اظهار كرد: شهر قزوين بيشترين آثار تاريخي و کم‌ترين توريست ايران‌گردي را دارد كه بايد با معرفي پتانسيل‌هاي گردشگري از جمله آثار تاريخي، فرهنگي و گردشگري به گردشگران، آمار توريست اين استان را ارتقا داد.
دكتر صالح با اشاره به تفاهم نامه شهرداري قزوين با آژانس‌هاي مسافربري کشور براي برپايي تورهاي قزوين‌گردي در راستاي توسعه گردشگري بيان كرد: با انعقاد تفاهم‌نامه تورهاي قزوين‌گردي از سال آينده تعدادي از آژانس‌هاي مسافربري کشور تورهاي يک روزه قزوين‌گردي را با هدف توسعه گردشگري برپا مي‌کنند.
وي بيان كرد: با انعقاد تفاهم‌نامه تورهاي قزوين‌گردي حداقل هر هفته يک اتوبوس گردشگري با عنوان‌هاي مختلف فرهنگي، تاريخي و گردشگري به شهر قزوين بيايند تا با تمدن و فرهنگ اين شهر بيشتر آشنا شوند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط