شنبه ۱۳۹۱/۱۲/۰۵

گنجي، مدير منطقه سه شهرداري قزوين:

شهروندان به هيچ عنوان اقدام به خريد و فروش اراضي بالاي اتوبان نكنند

با توجه به اينكه تفاهم نامه شهرداري قزوين با مالكان بالاي اتوبان قزوين – زنجان ( قسمت شرق جاده اسماعيل آباد ) منتفي شده است، شهروندان به هيچ عنوان اقدام به خريد و فروش اراضي بالاي اتوبان نكنند.

مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: تفاهم نامه شهرداري قزوين با مالكان بالاي اتوبان قزوين – زنجان در راستاي ايجاد، توليد و تبديل بخشي از زمين‌هاي بالاي اتوبان قسمت شرق جاده اسماعيل آباد به ذخيره شهري منتفي شده است.

به گزارش روابط عمومي منطقه سه شهرداري قزوين؛ ناصر گنجي در خصوص مصوبه ممنوعيت توافق شهرداري قزوين با مالكان بالاي اتوبان قزوين – زنجان توسط شهرداري قزوين افزود: محدوديت منابع اراضي به نوعي تهديدي است كه همه جوانب كشورها را در آينده نزديك به خودش درگير خواهد كرد و از طرفي هم اين موضوع شايد بهترين فرصت براي شناسايي منابع جديد درآمد، ذخاير و زيرزميني باشد و در همين راستا مديريت شهري قزوين در تلاش بود براي تحقق اين موضوع بخشي از زمين هاي بالاي اتوبان، قسمت شرق جاده اسماعيل آباد حدفاصل استاديوم ورزشي تا روستاي اسماعيل آياد را به اين مهم اختصاص دهد.

وي با بيان اينكه براي پيشبرد اهداف مديريت شهري قزوين در  اين راستا، مذكرات و رايزني هاي با اهالي روستاي اسماعيل آباد در جلسات متعدد انجام داد، بيان كرد: در واقع براي رسيدن به تفاهمنامهاي در اين زمينه كه هم رونقي براي زندگي اهالي روستا و گشايشي براي ذخيره شهري بود جلسات متعددي برگزار شد و در نهايت بعد از رايزني متعدد به جهت اينكه اين موضوع جدايي از رونق براي اهالي روستا براي شهرداري قزوين با اهميت بود به يك جمع بندي رسيديم، حتي شهرداري راضي شد براي ذخيره شهري 28درصد از زمين هاي موجود را در سهم اهالي به صورت خالص مسكوني و با متراژي كاربري تجاري قرار دهد.

گنجي ادامه داد: با توجه به كمبود زمان متاسفانه بعد از پيگيري‌هاي متعدد اهالي روستاي اسماعيل آباد به اين تفاهم نامه راضي نشدند و بر اين اساس اين تفاهم نامه به طور كامل منتفي اعلام شد.

شهروندان به هيچ عنوان اقدام به خريد و فروش اراضي بالاي اتوبان نكنند

وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه اراضي بالاي اتوبان از دستور كار خارج شده است، شهروندان به هيچ عنوان اقدام به خريد و فروش نكنند و هيچ طرحي براي اين اراضي وجود ندارد و كاربري اين اراضي فضاي سبز است.

اين مقام مسوول بيان كرد: برابر مصويه شماره 498مورخ 24 بهمن ماه سال 91 اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين كه به اتفاق آراء 9 عضو حاضر ممنوعيت توافق شهرداري قزوين بامالكان بالاي اتوبان قزوين - زنجان به تصويب رسيد.

 وي گفت: در اين مصوبه آمده است با توجه به طرح جامع شهر قزوين كه تنها كاربري مسكوني براي محدوده شمال اتوبان را در سايت 330هكتاري روستاي چهارگانه و با اولويت ساماندهي و جابجايي تعاوني هاي مسكن منظور كرده است و همچنين بر اساس مطالعات جمعيتي طرح جامع براي افق 25 ساله با اعمال ضريب رشد طبيعي جمعيت، نيازي به افزايش كاربري مسكوني در اين محدوده نمي باشد، بنابراين با توجه به جميع جهات، شهرداري مجاز به توافق با مالكين اراضي براي افزايش كاربري مسكوني در محدوده شمال اتوبان قزوين-زنجان نخواهد بود.

آمادگي شهرداري براي تحويل زمين هاي تعاوني مسکن نازنخ و فرش اکباتان

مدير منطقه‌ سه شهرداري قزوين گفت: با توجه به نهايي شدن توافق تعاوني مسکن شيشه قزوين و جانمايي آن ، شهرداري قزوين آمادگي دارد تا زمين هاي شرکت هاي تعاوني نازنخ و فرش اکباتان در سايت 330 هکتاري بالاي اتوبان به تعاوني طبق تفاهم نامه تحويل دهد.

گنجي با تاکيد بر اينکه اعضاي تعاوني هاي مذکور از نقل و انتقال و اقدام جهت دريافت استعلام اراضي مورد توافق از شهرداري خوداري كنند، افزود: تفاهم نامه اي بين شهرداري قزوين و تعاوني مسکن نازنخ و فرش اکباتان جهت جابجايي تحويل زمين به تعاوني توسط شهرداري در سايت 330 هکتاري بالاي اتوبان امضاء شده است که نقل و انتقال تو سط اعضاي تعاوني اين تفاهم نامه خدشه دار کرده و تمرکز و تجميع قطعات مورد نظر را با مشکل مواجه خواهد کرد در نهايت با اعلام اينکه حل مشکل تعاوني‌ها از اولويتهاي مديريت شهري بوده  نهايي شدن تفاهم نامه مورد اشاره بهترين گزينه براي تعيين تکليف پرونده مي‌باشد.

شهرداري سعي بر اين داشته تا عمليات اجرايي پروژه ها متوقف نشود

وي در ادامه در خصوص اقدامات منطقه 3 شهرداري قزوين در سطح منطقه و نواحي آن گفت: در سال جاري، با وجود مشكلات اقتصادي براي تأمين منابع مالي پروژه ها، مديريت شهري تمام تلاش خود را در راستاي ارائه خدمات عمراني به مردم به كار بسته است و سعي بر اين داشته تا عمليات اجرايي پروژه ها متوقف نشود.

گنجي بيان كرد: در حال حاضر، پروژه هاي سطح منطقه كه با اعتبار 210 ميليارد ريالي براي سال جاري پيش بيني شده بود، با 85 درصد پيشرفت فيزيكي و 90 پيشرفت ريالي، در حال اجرا مي باشد. اين پيشرفت در پروژه ها، نشان دهنده پويايي سيستم است كه با وجود روال معمول پيشرفت ريالي بيشتر از فيزيكي بوده است.

مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: در سطح نواحي نيز همين روند حاكم است و منطقه 3 شهرداري براي ارائه خدمات مطلوب به نواحي، بر روي حفظ و نگهداري معابر سطح شهر متمركز شده و موضوعات جانبي و حاشيه اي را از دستور كار نواحي خارج كرده است زيرا استنباط مديريت شهري، ارائه خدمات هرچند كوچكي است كه رضايتمندي شهروندان را به دنبال داشته باشد.

اين مقام مسوول افزود: در نواحي 3 گانه اين منطقه، كه شامل نواحي مينودر، انديشه و مهديه است، عمده فعاليت ها در قالب پياده رو سازي، ترميم ترانشه و لكه گيري معابر مي باشد كه طي يك گزارش ده ماهه، در ناحيه مهديه، حدود 3 ميليارد ريال اعتبار براي عمليات پياده روسازي، يك ميليارد و 500 ميليون ريال براي لكه گيري معابر و ترميم ترانشه و در ناحيه مينودر حدود 2 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار براي اجراي عمليات لكه گيري معابر اختصاص يافت. در ناحيه انديشه نيز عمليات ترميم ترانشه، روكش معابر و پپاده روسازي با اعتبار 700 ميليون ريال اجرايي شده كه پايين بودن اين رقم به دليل نوپا بودن ناحيه انديشه است و در سال آينده، اعتبار لازم براي ارائه خدمات بهتر به شهروندان اين ناحيه پيش بيني شده است. در خصوص ناحيه مهديه نيز به دليل گستردگي اين ناحيه، استقرار تعاوني هاي سه گانه در شمال شهر، منطقه اختصاص يافته به تعاوني هاي 9 گانه و تحويل و ساماندهي ساير تعاوني ها در سايت 330 هكتاري در شمال شهر ، ناحيه اي جديد تحت عنوان ناحيه اسماعيل آباد يا ناحيه تعاوني هاي 9 گانه تشكيل مي شود تا با شروع ساخت و ساز ها، از نزديك ناحيه مورد نظر را رصد كند و خدمات بهتر و بيشتري را ارائه دهد.

بالا رفتن سطح توقع شهروندان يك فرصت براي شهرداري است

گنجي با اشاره به مهم ترين درخواست شهروندان از منطقه 3 شهرداري قزوين بيان كرد: بالا رفتن سطح توقع شهروندان مي تواند يك فرصت براي شهرداري و امتيازي براي خدمات شهرداري محسوب شود زيرا در گذشته، بخش اعظم درخواست هاي شهروندان در خصوص لكه گيري معابر، ترميم ترانشه، ترميم و اصلاح جداول و دريچه ها بوده اما در حال حاضر درخواست ها در خصوص موضوعات فرهنگي، ورزشي، فضاي سبز و ... است كه اين نشان دهنده عملكرد مطلوب شهرداري مي باشد.

وي ادامه داد: همچنين اگر از اين فرصت به خوبي استفاده نشود، مي تواند به تهديدي براي شهرداري تبديل شود كه اميدواريم با برنامه ريزي مناسب بتوانيم در راستاي درخواست هاي شهروندان اقدامات مطلوبي را انجام دهيم، به شرط اين كه در تأمين منابع مالي بودجه پيش بيني شده موفق باشيم.

مدير منطقه سه شهرداري قزوين بيان كرد: در خصوص نواحي منطقه سه شهرداري نيز درخواست ها از طريق سامانه 137 و يا به صورت حضوري مطرح، گزارشات به نواحي ارسال و مشكلات موجود از طريق پيمانكاران برطرف مي شود و در صورتي كه حفاري هايي از طريق دستگاه هاي خدمات رسان ايجاد شود، عمليات ترميم به سرعت در دستور كار نواحي قرار مي گيرد.

احداث بوستان آفرينش، يكي از مهم ترين پروژه هاي شهرداري است

وي در خصوص مهم ترين پروژه هاي سال آينده منطقه 3 شهرداري قزوين گفت: احداث بوستان آفرينش، يكي از مهم ترين پروژه هاي شهرداري است كه با20 هكتار مساحت، از بزرگ ترين بوستان هاي حاشيه اي استان محسوب مي شود. در حال حاضر، مقدمات احداث اين بوستان انجام شده و در صورت برطرف شدن مشكلات، عمليات اجراي آن تا سال آينده آغاز مي شود كه اين پروژه به دليل قرارگيري در كنار اتوبان، برخورداري از فرصت هايي نظير دانشگاه بين المللي امام خميني (ره)، مسافرين عبوري اتوبان و نمايشگاه بين المللي، مي تواند چشم انداز مناسبي از شهر قزوين را به تصوير بكشد.

ساماندهي ورودي شهر قزوين از سمت اتوبان

وي ادامه داد: پروژه تملك و احداث رمپ و لوپ بلوار امام خميني (ره) و امام علي (ع) در مينودر هم از پروژه هاي شاخص شهرداري به حساب مي آيد و با اجراي اين طرح، ورودي شهر قزوين از سمت اتوبان ساماندهي مي شود كه اين عمليات از دانشگاه آزاد اسلامي قزوين شروع شده و مقدمات ادامه اجراي آن در بلوار امام خميني(ره) و امام علي (ع) در حال انجام است. همچنين با بهره برداري از تقاطع غيرهمسطح مطهري و ايثار و ادامه بلوار مطهري از داخل محوطه دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) در سال آينده، تأثير بسزايي در تسهيل و تسريع تردد وسايل نقليه به وجود مي آيد.

بهره برداري از جاده سلامت در سال آينده

اين مقام مسوول بيان كرد: در سال آينده، جاده سلامت نيز كه به موازات جاده بوستان ملي باراجين احداث شده، تكميل و بهره برداري مي رسد كه اين طرح با هدف اشاعه فرهنگ عمومي استفاده از دوچرخه اجرايي شده و تاكنون بازخورد خوبي از طريق شهروندان به شهرداري منعكس شده است. همچنين با همكاري معاونت حمل و نقل و ترافيك و هيأ‌ت دوچرخه سواري استان، ايجاد ايستگاه هاي دوچرخه در سطح منطقه در دستور كار قرار دارد كه در صورت رسيدن به توافق نهايي اين ايستگاه ها احداث خواهد شد.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط