پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۱/۰۸

سعید دقیقی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

رشد اقدامات شهرداری در مسائل فرهنگی کاملا مشهود است

سعید دقیقی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: رشد اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین در مسائل فرهنگی کاملا مشهود است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، سعید دقیقی در برنامه زنده تلویزیونی بهار جانان که از شبکه سراسری شما و سیمای استان پخش شد،به مکان های گردشگری قزوین اشاره کرد و افزود:بافت تاریخی، سرای سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی و همچنین بوستان باراجین و دهکده طبیعت فقط چند مورد از مکان‌های دیدنی قزوین هستند که پیشنهاد می‌کنم گردشگرانی که قزوین را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند؛ از آن‌ها بازدید کنند.

وی در ادامه افزود: شهرداری‌ها دو وظیفه اصلی دارند که اولین آن پرداختن به موضوعات عمرانی و خدماتی است که در پروژه‌های عمرانیِ دو سال اخیر مباحث انسان محوری و زیست محیطی مدنظر شورای پنجم و شهرداری قرار گرفته است که در این باره می‌توان به پروژه کمربندی سبز شرق اشاره کرد که در آن علاوه بر مسائل ترافیکی مسائل زیست محیطی و انسان محوری هم مد نظر بود. در همین راستا بیش از ۴۰ کیلومتر مسیر امن دوچرخه احداث شده و برای سال جدید نیز مقرر است تا یک پیاده‌راه از منطقه مینودر به جاده سلامت احداث شود. شورای شهر و شهرداری از تعریف پروژه‌های غیر ضروری خودداری کرده و سعی دارد تا پروژه‌ها انسان محور و زیست محیطی باشند.

دقیقی دومین وظیفه شهرداری‌ها را ورود به مباحث فرهنگی دانست و گفت:ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها است. در دو سالِ گذشته، رشد اقدامات شهرداری در مسائل فرهنگی را می‌توان به عینه مشاهده کرد که برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی در نوروز نیز ذیل همین اقدامات قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت:قزوین بیشترین آثار تاریخی کشور را دارد و می‌تواند یکی از بهترین شهرها در ارتقای صنعت گردشگری است.

دقیقی خاطرنشان کرد:برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی می‌تواند بهترین زمینه معرفی‌ آثار زیبای تاریخی قزوین باشد که کمک خواهد کرد با جذب گردشگران، صنعت گردشگری شهر رونق یابد.

وی افزود:مجموعه مدیریت شهری تصمیمات جدی در رونق گردشگری قزوین و ایجاد شور و نشاط همه قشرهای مختلف مردم اتخاذ کرده و در این راستا برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

دقیقی اظهار کرد:شهر قزوین با وجود آن که در هفته جاري جزو مناطق پر بارش كشور بود اما خوشبختانه با تدابیر ستاد مدیریت بحران  به ويژه همكاران پرتلاش شهرداري قزوين از بروز مشکلات جلوگيري شد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه به تشریح اقدامات شورای شهر و شهرداری در حوزه ورزش پرداخت و گفت:در سال گذشته با تلاش اعضاء شورای پنجم و حمایت‌های شهرداری، دو تیم از پنج تیم مورد حمایت شورای شهر و شهرداری توانستند به لیگ برتر صعود کنند. طی سال گذشته در سالن‌های مسابقات این تیم‌ها شاهد شور و نشاط شهروندان بودیم که قطعاً به علت شور و هیجان ذاتی ورزش‌ بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد در سال جدید علاوه بر صعود دیگر تیم‌های ورزشی به لیگ برتر، با حمایت و مشارکت سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه ورزش، تلاش کنیم تا ورزش فوتبال قزوین را نیز به جایگاهی بالاتر برسانیم.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط