چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۱/۰۷

چگینی،معاون عمرانی فرماندار قزوین:

جشنواره تاثیر مثبتی در توسعه صنعت گردشگری قزوین دارد

چگینی،معاون عمرانی فرماندار قزوین گفت: جشنواره تاثیر مثبتی در توسعه صنعت گردشگری قزوین با کمترین هزینه و بیشترین منافع برای مردم شهر قزوین دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛نوری چگینی در دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی افزود:با توجه به اینکه این جشنواره در ایام نوروز برگزار می‌شود،مسافرانی در این ایام به‌ قزوین می‌آیند که این مهم فرصت خوبی برای معرفی آثار دیدنی قزوین به هم وطنان و گردشگران خارجي است.

وی اظهار کرد:قزوین دارای تنوع قوميت هاي بسیاری است که حضور آنها در این جشنواره می‌تواند ارتباط و انسجام اقوام را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

چگینی بیان کرد:همچنین سال جاری به نام رونق تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده که رونق صنعت گردشگری و بازار کسب و کار در تحقق اهداف این شعار است و جشنواره می‌تواند زمینه محقق شدن آن را نيزفراهم کند.

به گفته وی نشان دادن بناهای قدیمی و باستانی از جمله مولفه‌های جذب گردشگران بوده که سرای سعدالسلطنه با معماري بي نظير، این ویژگی را دارد  و دانشجویان می‌توانند برای انجام تحقیقات خود از این بنا بخوبی استفاده کنند.

چگینی افزود:همچنین ایجاد نشاط اجتماعی از دیگر اهداف برپایی جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی بوده و به نظرم با برنامه‌هایی که در این جشنواره برگزار شده مسوولان توانستند به هدف خود دست یایند.

وی خاطرنشان کرد:جوانان امروز نیاز دارند تا روحیه  شادابی انها ارتقا یابد و این جشنواره توانسته محیطی را فراهم کند تا ضریب شادی آنها را افزایش دهد.

وی در پایان گفت:قزوین محل تلاقی چندین استان  بوده و به همین دلیل مسافران زیادی در این شهر توقف می‌کنند که همین ظرفیت خوبی برای تبلیغ جذب توریست و جذب گردشگر ایران‌گردی و حتی جهان‌گردی است.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط