سه‌شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۴

همایش علمی مکمل های ورزشی در قزوین برگزار شد

همایش مکمل های ورزشی با هدف بررسی راهکارهای بهبود کیفیت مکمل ها، بررسی تجویز و مصرف منطقی مکمل ها به منظور حفظ ایمنی مکمل های غذایی و رژیمی و سلامت مصرف کنندگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ دکتر سید علیرضا خونساری، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین، ضمن تقدیر از سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین همراهی در مسیر ارتقای سطح سلامت شهروندان با دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: عامل خطر یعنی اینکه هر چیزی که می تواند احتمال ابتلاء یا ریسک بیماری ها را افزایش دهد به طور مثال احتمال سکته در  افرادی که ورزش می کنند پایین تر از افرادی که اصلا ورزش نمی کنند.

وی اظهار کرد: احتمال ابتلا به بیماری های غیر واگیر یا سکته در افراد چاقی که ورزش می کنند، کمتر از افراد لاغری است که ورزش نمی کنند.

در ادامه دکتر محمدرضا مدبر دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان و دکتر سیف الهی کارشناس نظارت بر مصرف مکمل های ورزشی سازمان غذا و دارو به معرفی مکمل های مجاز و غیرمجاز و نحوه تشخیص مکمل های تقلبی پرداخت.

سپس کاظم پور قاضی دادگاههای عمومی و انقلاب استان به تشریح تخلفات مربوط به تجویز مکمل ها پرداخت. بعد از آن عطیه رزازی کارشناس ارشد علوم تغذیه و مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی نحوه مصرف صحیح مکمل های ورزشی را تشریح کرد.

در پایان این همایش از 14 باشگاه ورزشی برتر در امر ساماندهی ورزشکاران تقدیر ویژه به عمل آمد و همچنین 60 باشگاه ورزشی نیز که همکاری خوبی با هیأت پزشکی ورزشی در امر بیمه ورزشی داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند.

با همکاری سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین،اداره کل ورزش و جوانان و هیات پزشکی ورزشی استان همایش علمی مکمل های ورزشی در قزوین برگزار شد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط