شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۱

موسی خانی:

دستگاه های امدادی قزوین برای برپایی چهارشنبه سوری ایمن آماده هستند

قدیر موسی خانی، دبیر کارگروه ایمنی وآتش نشانی شهر قزوین، گفت: آتش نشانان و سایر دستگاه های امدادی قزوین برای انجام اقدامات پیشگیرانه و کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال آماده می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ موسی خانی در جلسه کارگروه ایمنی و آتش نشانی شهرقزوین افزود: چهارشنبه سوری رسم دیرینه‌ای است که ایرانیان در طول سال‌ها با آتش بازی و رسومی مثل قاشق زنی و پریدن از روی آتش آن را حفظ کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اما چند سالی  بر این سنت اصیل ایرانی انفجار و نارنجک و مواد محترقه نیز اضافه شده که لطافت و صمیمیت این سنت تاریخی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

دبیر کارگروه ایمنی و آتش نشانی شهر قزوین بیان داشت: به منظور پیشگیری و مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال هماهنگی هایی با دستگاههای عضو کارگروه از قبیل اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور و... انجام شده است.

موسی خانی اضافه کرد: همه ساله تعداد قابل چشم گیری از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش های ایمنی را فرا می گیرند که این آموزش ها به جدیت با محوریت پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور آگاهی بخشی به شهروندان درباره پیامدهای استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال نیز پیام هایی به صورت زیرنویس از تلویزیون پخش می شود.

دبیر کارگروه ایمنی و آتش نشانی شهر قزوین با اشاره به اقدامات پیشگیرانه سایر دستگاه ها اذعان کرد: به منظور کاهش خسارت ها امسال سازمان پسماند شهرداری نقش فعالتری خواهد داشت و با استفاده از ظرفیت های موجود و افزایش ماشین آلات نسبت به جمع آوری زباله ها و نخاله های قابل اشتعال در این ایام اقدام خواهد کرد.

وی افزود: همچنین امسال گشت های اجرائیات شهرداری قزوین نیز به سیستم خاموش کننده های دستی مجهز شده اند تا در هنگام گشت زنی و در مواقع لزوم نسبت به اطفا حریق های کوچک اقدام کنند و پلیس نیز نسبت به رفتارهای پرخطر تذکر داده و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

موسی خانی تهیه کلیپ های کوتاه و همچنین طرح های پیشگیرانه در قالب بروشور، پوستر و بنر و زیر نویس از سیمای مرکز قزوین با موضوع نه به چهارشنبه سوری خطرناک را از دیگر برنامه های چهارشنبه آخر سال اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم همانند سال های گذشته شاهد کاهش چشم گیر حوادث باشیم.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط