سه‌شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۱۱

چهارمین نشست همایش «خانواده موفق» با موضوع شیوه های تربیت اسلامی برگزار شد

چهارمین برنامه همایش «خانواده موفق» با موضوع (شیوه های تربیت اسلامی فرزندان در مقابله با آسیب های اجتماعی) با هدف تقویت بنیان‌های خانواده و ارتقای سطح دانش فرزند پروری در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ حجت الاسلام دهنوی، مشاور خانواده گفت: از نظر علمی ثابت شده که حس مذهبی و دینی بچه ها از سه سالگی بیدار می شود، در ۱۴ قرن پیش امام باقر (ع) فرمودند «در سه سالگی لااله الا الله را به کودک تعلیم دهید در ۴ سال شهادت به نبوت پیامبر اکرم را، در ۵ سالگی قبله، در ۶ سالگی وضو و در ۷ سالگی نماز را به او یاد دهید.» این حدیث نشان می دهد که زیر ۷ سال آموزه های دینی را تدریجی و قطره ای باید به فرزنمان آموزش دهیم.

حجت الاسلام حسین دهنوی افزود: عبادت بچه ها باید از دو سال قبل از تکلیف شروع شود،سن تکلیف پسران یا با ظهور نشانه های بلوغ است و یا ۱۵ سال قمری که می شود ۱۴ سال و ۶ ماه، و در دختران سن تکلیف ۸ سال و نه ماه است، بنابراین برای تشویق پسران به عبادت باید از کلاس ششم و برای دختران از کلاس دوم اقدام کنیم.

وی با اشاره به شش شیوه تربیت فرزندان، روش های الگویی، القای غیرمستقیم، استفاده از عنصر عاطفه، تشویق، بهره گیری از روش تلقین به نفس و شیوه تداعی معانی را از جمله این روش ها برشمرد و ارائه توضیحاتی در خصوص هر یک از این شیوه ها پرداخت.

گفتنی است، در این همایش صفار، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، در خصوص نقش مخرب مواد مخدر در جامعه مطالبی را ارائه کرد. اجرای نمایش طنز و برپایی نمایشگاهی در خصوص آشنایی با انواع مواد مخدر و راههای پیشگیری از اعتیاد از دیگر برنامه های این همایش بود.

پایان پیام.

 

تصاویر مرتبط