یکشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۰۹

همایش «خانواده موفق» با موضوع سبک زندگی اسلامی برگزار شد

همایش «خانواده موفق» با موضوع سبک زندگی اسلامی به منظور ارتقای سطح دانش و مهارت های زندگی بانوان در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛حجت الاسلام دهنوی،مشاور خانواده در این همایش گفت:دین اسلام برای بخش های مختلف زندگی زناشویی  برنامه دارد برای تک‌تک مهارت‌های زناشویی که غربی‌ها مطرح می‌کنند،روایت های فراوانی داریم که باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام حسین دهنوی افزود: به طور مثال برای مهارت ارتباطی که غربی‌ها ارائه‌ می‌دهند روایت داریم، چهارده قرن قبل پیامبر اسلام می‌فرماید:«اگر زن و مرد کنار یک‌دیگر بنشینند، آن مکان تبدیل به محل رفت و آمد فرشتگان الهی می‌شود» یا «اگر مرد کنار خانمش بنشیند، از اعتکاف در مسجد من در نزد خدا محبوب تر است».

وی اظهار کرد:غربی ها  در خصوص مهارت ابراز محبت مطرح می کنند زن و مرد با محبت در کنار یکدیگر بنشینند، چهارده قرن قبل پیامبر اسلام می فرمایند اگر مرد به زن و زن به مرد نگاه محبت آمیز داشته باشند، خدای تعالی به آنها به دیده رحمت نگاه می کند و اگر زن و مرد کنار یکدیگر بنشینند و با یکدیگر کلام محبت آمیز داشته باشند، ثوابش برابر با هفتاد حج مقبول است.

حجت الاسلام دهنوی اضافه کرد:دین اسلام برای تمام زوایای زندگی بشر حرف و برنامه مدون دارد که با عمل به آنها می توانیم از بن بست های زندگی ما خارج شویم.

این مشاور خانواده افزود:امروزه متاسفانه برخی مشاوران تحصیل کرده کشورهای غربی بر اساس مبانی غربی دستورالعمل های لازم را به خانواده ها ارائه می دهند نه مبانی دین اسلام.

وی اظهار کرد: اگر بر اساس برنامه های دین اسلام زندگی خود را مدیریت کنیم زندگی مان گلستان می شود.

گفتنی است،اجرای نمایش طنز و ارائه مطالب مفید در خصوص راهکارهای پیشگیری از اعتباد از دیگر بخش های این همایش بود.

لازم به ذکر است،سه نشست این همایش با موضوعات متنوع با محوریت خانواده امروز یکشنبه ساعت 15 و 30 عصر،دوشنبه ساعت 9:30 صبح و ساعت 15:30 عصر در سالن اجتماعات بانو سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار خواهد شد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط