شنبه ۱۳۸۹/۰۹/۲۷

نظري پور،معاون شهردار قزوين:

سومين جلسه هم انديشي تدوين پروژه هاي توسعه شهري سال 90 برگزار شد

سومين جلسه هم انديشي تدوين پروژه هاي توسعه شهري سال 90 با هماهنگي مديران سازمان خدمات طراحي و کارشناسان مرتبط، در محل حوزه معاونت معماري و شهرسازي تشکيل شد.

فرزانه نظري پور ، معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين گفت : سومين جلسه هم انديشي تدوين پروژه هاي شهري با محوريت پروژه هاي "فرهنگي- ورزشي"، "بوستان ها و فضاي سبز" و همچنين "زيباسازي و منظر شهري" با هماهنگي سازمان خدمات طراحي و با حضور مديران عامل سازمان هاي مذکور و کارشناسان مرتبط، در محل حوزه معاونت معماري و شهرسازي در چهاردهم و شانزدهم آذر ماه تشکيل شد.

 وي اظهار کرد: در اين جلسات در رابطه با پروژه هاي فرهنگي- ورزشي، پيشنهاداتي مانند تاسيس خانه اسباب بازي و بوستان کودک، ساماندهي و توسعه محلات با محوريت مساجد، تهيه شناسنامه اطلاعات تاريخي و اجتماعي محلات، تاسيس فضاهاي فرهنگي مانند فرهنگسرا، نگارخانه و خانه هاي فرهنگ و همچنين توسعه فضاهاي رو باز ورزشي در مقياس نواحي مطرح شد.
اين مقام مسئول در ادامه افزود: در رابطه با موضوع توسعه بوستان ها و فضاي سبز در شهر، پروژه هايي مانند توسعه سبزراه ها، ايجاد فضاي سبز جهت پياده­روي در کنار رودخانه بازار و همچنين فضاي پيراموني رودخانه ارنجک، طراحي و ساخت پارک قزوين شناسي و ايران شناسي جهت نصب ماکت آثار تاريخي در آن، طراحي باغ پرندگان و باغ پروانه­ ها، طراحي بوستان آب و آتش جهت نصب فواره­ هاي آبي و مشعله اي آتش و برنامه ريزي براي بوستان لاله و همچنين ايده ساخت پارک آبگينه با استفاده از کريستال و شيشه­ هاي رنگي مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفتند.
نظري پور افزود : در ادامه جلسات، در رابطه با موضوع زيباسازي مقرر شد تا در رابطه با زيباسازي نماي ساختمان ها از طريق ايجاد فضاي سبز در نما، طراحي نقاشي­ هاي ديواري در محلات، طراحي و مکان  يابي المان ساعت بزرگ شهرو همچنين آب نماي موزيکال، طرح ويژه معرفي مراکز محلات از طريق نصب نشانه­  هاي هويتي مانند تنديس بزرگان محله، آثار حجمي و گرافيکي هنرمندان قزويني، تابلوي معرفي محله و نصب جايگاه مخصوص نشستن ساکنين در مرکز محله بررسي و ارايه شود.  
وي در انتها خاطر نشان کرد : به منظور جامع نگري در تعريف پروژه­ ها، ساير جلسات بر حسب مورد و در رابطه با موضوعات تاسيسات و تجهيزات شهري، نوسازي، بهسازي، منظر شهري و ... با حضور معاونت ها و سازمان هاي مرتبط در هفته هاي آتي تشکيل خواهد شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط