چهارشنبه ۱۳۸۹/۰۹/۱۷

نصرتي، شهردار قزوين :

هدف برگزاري همايش ها ايجاد نمايشگاهي به وسعت يك شهراست

مراسم تقدير از تلاش برگزار كنندگان دومين همايش ملي منظر شهري و هفتمين همايش شهر وسيماي شهري با حضور شهردار قزوين و معاون معماري و شهرسازي شهرداري در تالار شهرداري قزوين برگزار شد .

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين ، مسعود نصرتي ، شهردار در اين مراسم ضمن قدرداني از عملكرد مجموعه مديران  و كاركنان سازمان زيبا سازي شهرداري در برگزاري دومين همايش ملي منظر شهري و هفتمين همايش شهر وسيماي شهري  در قزوين ، گفت : با توجه به گزارش كار برگزاري اين همايش سه روزه در تهران و قزوين،  استقبال اساتيد، مهندسان ،متخصصان ، دانشجويان و رسانه ها از اين همايش ،اين همايش به صورت مطلوبي برگزار شده است .
نصرتي با اشاره به مشاركت گسترده چندين نهاد دولتي و غير دولتي در برپايي موفق اين گونه همايش هاي ملي و فراملي در شهر قزوين ، افزود: همايش هاي ملي و فراملي با عنوان توسعه شهري و رويكرد ارتقاي منظر شهري بايد با ابعاد فراتر از شهرداري برگزار شود تا مورد توجه همگاني قرار گيرد .
وي با اظهاراينكه دكتر هاشم پور، معاون اسبق عمراني شهرداري در پايه گذاري برگزاري اين همايش ها نقش ارزنده اي ايفا كرد ، گفت : با توجه به گذشته پر افتخار شهر قزوين ، وجود آثار و ابنيه تاريخي فراوان در اين شهر و قرار گرفتن در مسير شمال به غرب كشور ، برگزاري همايش هاي متنوع و هدفمند در قزوين مي تواند در شناسايي و معرفي جاذبه ها و پتانسيل هاي اين شهر و منطقه به هموطنان و گردشگران داخلي وخارجي  كمك شاياني كند .
اين مقام مسئول با بيان اينكه حضور اساتيد و سخنرانان ممتاز كشوري و ارايه مقالات متنوع و با كيفيت در دومين همايش ملي منظر شهري و هفتمين همايش شهر وسيماي شهري نشانگر سطح بالاي كيفي  آن است ، گفت : برپايي همايش ها همراه با برگزاري نمايشگاه هاي جانبي، جذابيت آن را براي شركت كنندگان و علا قمندان افزايش مي دهد .
شهردارقزوين با اشاره به برگزاري هفت همايش متنوع با موضوع سيما منظر شهري در 7 سال گذشته در شهر قزوين توسط شهرداري ، اظهار كرد : بايد درجهت ايجاد و تحقق مكتب هشت بهشت قزوين گام هاي اساسي تري برداشت .
نصرتي با اظهار اينكه تمام فعاليت ها براي اجرايي شدن نتايج همايش جهت افزايش حضور سرمايه گذاران ، اجراي پروژه هاي بزرگ عمراني و افزايش جاذبه هاي گردشگري بايد متمركز شود ، خاطر نشان كرد: بايد در عمل ثابت كرد ، مي توان با اتخاذ تدابير كارشناسي ، مباحث و موضوعات تئوري و علمي در سطح شهر تاثير گذار است و به صورت عملي قابليت  اجرايي شدن در سطح شهر را دارد.
وي با بيان اين كه جذب تامين كننده هاي مالي براي برگزاري همايش هاي ملي و فراملي نظير دومين همايش ملي منظر شهري و هفتمين همايش شهر وسيماي شهري امري  ضروري و اجتناب ناپذير است ، افزود : بسياري از كارها و همايش ها با كمك حمايت كنندگان مالي از نهادهاي مختلف قابل برگزاري است .
اين مقام مسئول با اشاره به انتقادها و هجمه هاي برخي ها به برگزاري همايش هاي شهري در گذشته ، گفت: بايد نتايج و ثمرات برگزاري همايش ها براي شهروندان به ويژه متخصصان ورسانه ها تبيين و تشريح شود .
شهردار قزوين هدف اصلي از برپايي همايش ها را ايجاد نمايشگاهي به وسعت يك شهر دانست و اظهار كرد : تدوين و تبيين موضوع و عنوان براي همايش هاي ملي و فراملي ، جذب مشاركت گسترده  نهادها و مراكز تخصصي و برنامه ريزي كارشناسي براي پويايي و پايلوت كردن همايش هاست، تا شهر قزوين به گذشته پر افتخارش برگردد.
فرزانه نظري پور ، معاون معماري و شهرسازي شهرداري قزوين نيز در اين مراسم با تقدير از حمايت هاي شهردار و تلاش كليه دست اندركاران برگزاري همايش بويژه مجموعه مديران و كارشناسان سازمان زيبا سازي شهرداري گفت : اجراي صحيح و مناسب كليه برنامه ها و سياست هاي تدوين شده در جهت زيبا سازي و بهبود منظر شهري مي تواند اثبات كننده توانمندي هاي اين مجموعه باشد .
نظري پور با اشاره به حضور متخصصان شهري ، معماري و...در سازمان زيبا سازي شهرداري قزوين ،اظهار كرد : در حال حاضر سطح توقعات مسئولين و شهروندان  از اين سازمان به شكل قابل ملاحظه اي افزايش يافته است .
هومن باباپور ، سرپرست سازمان زيبا سازي شهرداري قزوين نيز در اين مراسم گفت : تلاش هاي شبانه روزي كاركنان اين سازمان با حمايت شهردار در كنار اجراي كارها و برنامه هاي مشخص سازماني موجب موفقيت اين همايش و كيفيت بالاي برگزاري آن بود .
باباپور با اظهار اين كه 700 نفر از اساتيد ، متخصصان ، مهندسين و  دانشجويان دراين همايش شركت كردند ، افزود : براساس اظهار نظر اساتيد ، سخنرانان و مهماناني كه از تهران و ديگر شهرها به اين همايش آمده بودند ، قزوين در برپايي همايش موفق عمل كرده است .
وي از حمايت هاي شهردار ، معاون شهرسازي و معماري و مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي در برپايي همايش تقدير و بيان كرد : عملكرد اداره روابط عمومي و  هفته نامه پيام شهر نيز در انعكاس مطلوب اخبار برگزاري همايش ستودني است .
گفتني است در پايان اين مراسم با اهداي لوح سپاس از فعاليت و تلاش برگزار كنندگان همايش قدر داني شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط