شنبه ۱۳۹۱/۱۰/۱۶

در شهرداري قزوين برگزار شد؛

بحث و بررسي بودجه سال 92 شهرداري قزوين با حضور نمايندگان مجلس

جلسه بحث و بررسي پيرامون تدوين بودجه سال 92 شهرداري قزوين با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اعضاي شوراي اسلامي و مديران شهري برگزار شد.

 

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: براي تحول و اجراي هر اقدامي براي توسعه شهر قزوين نياز به حمايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مديران استاني داريم.
نياز به حمايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي تحول شهر قزوين  
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ عباس ظاهري در اين جلسه با بيان اينكه مديريت شهري قزوين براي توسعه پايدار شهر نياز به حمايت نمايندگان مجلس و مديران استاني دارد، افزود: براي وصول اعتبارات دولتي شهرداري قزوين همكاري‌هاي لازم توسط دستگاه هاي اجرايي صورت مي‌گيرد اما انتظار اين است كه با حمايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين همكاري‌ها بيشتر شود.
وي با بيان اينكه از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي انتظار مي‌رود اختيارات شوراي اسلامي شهر طبق قانون پيگيري شود، بيان كرد: اختيارات شوراي اسلامي كه در قانون اساسي تدوين شده است در برخي از دستگاه‌هاي اجرايي به آن توجه نمي‌شود و يا در برخي مواقع آن را قبول ندارند.
رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين با تشكر از همكاري و حمايت مستمر نمايندگان مجلس از مديريت شهري قزوين گفت: احداث كمربندي جنوب شهر، احداث تقاطع غيرهمسطح در ورودي بوئين زهرا، اجراي مصوبات سفرهاي دولت در خصوص بوستان ملي باراجين، باغستان و مجتمعهاي فرهنگي و ورزشي و انتقال پادگان از شهر قزوين از جمله مباحثي كه براي پيگيري آن نياز به حمايت نمايندگان مجلس وجود دارد.
مسعود نصرتي، شهردار قزوين نيز در اين جلسه با تشكر از حمايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و با بيان اينكه شهر قزوين 400هزار نفر جمعيت دارد و انتظاراتي كه از اين شهر وجود دارد بايد بر اساس ميزان توان و ارتباط مستقيم با جمعيت باشد،افزود: با توجه به ويژگي‌هاي شهر قزوين و افتخاراتي كه در اين شهر وجود دارد، انتظارات بر اساس يك كلان شهر تعريف شده است و در اين راستا احداث تقاطع‌ها، برج ها، پارك ها، مراكز تجاري و غيره پيش بيني شده و در حال احداث مي باشد و اين پروژه‌ها بر اساس جمعيت كنونني شهر قزوين نيست بلكه طراحي و تفكرات بر اساس جذب گردشگر و رونق اقتصادي براي شهر مي باشد.
حمايت از سرمايه‌گذار ادامه پيدا كند
نصرتي با اشاره به چشم انداز شهر قزوين و در راستاي آن جذب گردشگر، گفت: جذب سرمايه گذار در شهر قزوين براي جمعيت اين شهر نيست بلكه با تعاريف تخصصي براي جذب گردشگر، سياست جذب سرمايه‌گذار در اولويت براي تحول شهر قزوين قرار گرفته است.
وي با تاكيد بر اينكه گردشگري مذهبي در شهر قزوين در اولويت قرار دارد، بيان كرد: موضوعاتي كه در قزوين براي جذب سرمايه گذار دنبال مي‌شود ، نياز است كه حمايت از سرمايه‌گذار ادامه پيدا كند و براي اينكه قطعات پازل توسعه فضاهاي تفريحي و تجاري و غيره در شهر قزوين تكميل شود نياز است كه همه مسوولين از ورود سرمايه گذار حمايت كنند تا پروژه‌هاي در دست احداث توسط سرمايه‌گذار به اتمام برسد.
نصرتي افزود: نياز است زيرساخت هاي ورود سرمايه گذار را فراهم كنيم اگر اين زمينه فراهم نشود نمي‌توان در جذب گردگشگر موفق بود و سرمايه‌گذاري ديگري به شهر قزوين ورود پيدا نخواهد كرد.
در توسعه شهر قزوين با تهديد قيمت زمين و مسكن روبرو هستيم
شهردار قزوين ادامه داد: ما هميشه در توسعه شهر قزوين با تهديد قيمت زمين و مسكن روبرو هستيم و اين موضوع هميشه يك تهديد بوده و هست و براي اجراي بسياري از پروژه‌هاي كه نياز به تملك دارند با توجه به قيمت زمين با مشكل مواجه هستيم.
شهردار قزوين بيان كرد: به طور مثال براي بلواري كه مي‌خواهيم در شهر قزوين احداث كنيم هزينه تملك آن در برخي مواقع 5 برابر هزينه‌ تملك در شهرهاي ديگر است.
اين مقام مسوول اضافه كرد: به طور مثال عوارضي كه تاكنون در سال 91 براي كسب و پيشه جذب شده 870ميليون تومان مي‌باشد كه اين درصد بسيار كمي از درآمدهاي شهرداري را تشكيل مي دهد.
وي افزود: پس براي اين تهديد بايد برنامه‌ريزي شود و تنها  برنامه‌ريزي كه در قانون براي اين موضوع پيش‌بيني شده است واگذاري زمين هاي معوض است.
نصرتي افزود: در حال حاضر براي اتمام برخي از پروژه‌هاي در دست اجرا از جمله بافت فرسوده هادي اّباد، امام زاده حسين(ع)، پارك شقايق، فاز 3 بوستان بانوان و تقاطع غيرهمسطح خليج فارس و ..... همه اين ها نياز به زمين معوض داريم.
واگذاري زمين هاي معوض و حمايت از سرمايه‌گذار مهم مي‌باشد
شهردار قزوين بيان كرد: واگذاري زمين هاي معوض و حمايت از سرمايه‌گذار از موضوعات مهمي است كه نياز به حمايت نمايندگان مجلس مي‌باشد و با توجه به اينكه شهر قزوين طي آخرين آمار از  لحاظ جايگاه گردشگري جزو 20شهر اول كشور نبوده و با حمايت ها و تسريع اين امور با توجه به پتانسيل هاي عظيم شهر قزوين بايد به جايگاه در خور و شان شهر قزوين برسيم.
شهردار با اشاره به تامين منابع مالي جديد در سال هاي اخير بيان كرد: شهرداري قزوين به هر شيوه‌اي كه توانسته در زمينه تامين منابع مالي ورود پيدا كرده است.
وي افزود: در آينده نزديك چند پروژه شاخص از جمله تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع)، المان ميدان مينودر، بلوار ابوترابي و تقاطع كوثر به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد.
نصرتي بيان كرد: اگر حمايت هاي لازم صورت گيرد شهرداري قزوين مي‌تواند بسياري از پروژه‌ها را بر اساس يك زمانبندي مشخص به نتيجه برساند.
شهردار قزوين در پايان بيان كرد: شعار اصلي ما توسعه پايدار شهر قزوين است و ما امانتدار آيندگان هستيم و ما در توسعه شهر قزوين به دنبال اين نيستم كه در 10 سال آينده مانند برخي از شهرها با مشكل ترافيك و آلودگي هوا مواجه شويم و به هيچ عنوان اين مسير را دنبال نخواهيم كرد و بر اساس برنامه چشم انداز در حركت هستيم تا از مسير منحرف نشويم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط