سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۹/۲۸

کارشناس سازمان حمل ونقل و ترافيک شهرداري قزوين:

دوره آموزشي علائم ترافيکي افقي و عمودي در 29 آذرماه سال جاري برگزار مي شود

کارشناس ايمني و تصادفات سازمان حمل ونقل وترافيک شهرداري قزوين از برگزاري دوره آموزشي يک روزه با موضوع علائم ترافيکي افقي و عمودي خياباني 29آذرماه سال جاري خبرداد.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، حسام شعباني ورکي اظهار داشت :از آنجايي که اختلاف نظرهايي در بحث علائم ترافيکي سطح شهر از لحاظ شرايط به کار گيري علائم مانند نوع تابلو، محل و وضعيت قرارگيري تابلوها و يا حتي خط کشي خيابان بين پليس،متخصصين و افرادي که مجري اين طرح ها هستند، وجود دارد؛ سازمان حمل ونقل و ترافيک شهرداري قزوين اقدام به برگزاري يک دوره آموزشي در اين خصوص کرده است .
وي افزود : برگزاري اين دوره آموزشي تاثير بسزايي در همسان سازي ديد کلي که نسبت به موارد ذکرشده وجود دارد، خواهد داشت و اهميت موضوع را براي کليه دست اندر کاران اين عرصه بيش از پيش روشن خواهد کرد.
اين مسئول ادامه داد : همچنين اين دوره آموزشي مي تواند اهميت وضعيت قرارگيري درست و استاندارد تابلوها و علائم ترافيکي در تردد و بحث هاي ترافيکي را بيش از پيش شفاف سازد.
کارشناس ايمني و ترافيک سازمان حمل ونقل وترافيک شهرداري قزوين گفت : در اين دوره آموزشي يک روزه موارد اجرايي و آزمايشاتي که براي مراحل مختلف عمليات اجرايي مورد نياز است، براي شرکت کنندگان آموزش داده مي شود.
شعباني ورکي افزود : به عنوان مثال يکي از مشکلاتي که در خصوص رنگي که براي خط کشي خيابان ها مورد استفاده قرار مي گيرد، وجود دارد؛ اين است که عموما رنگ هاي مورد استفاده زود کثيف مي شوند و يا در مدت زمان کوتاهي بازتاب خود را از دست مي دهند.
وي اضافه کرد : بنابراين آزمايشاتي براي تست کردن نوع رنگ در حين اجرا و يا پس از اجرا به شرکت کنندگان آموئزش داده مي شود که مي توانند با انجام آن ها اقدامات لازم براي تثبيت و يا تجديد رنگ و يا تغيير نوع رنگ را در زمان مناسب انجام دهند.
اين مسئول در خصوص مدرس اين دوره آموزشي اظهار داشت : مدرس دوره آموزشي علائم افقي و عمودي ترافيک جناب آقاي دکتر کاووسي از مدرسان دانشگاه تربيت مدرس است که از چهره هاي شناخته شده در زمينه هاي ترافيکي و بحث هاي ايمني در سطح کشور به شمار مي روند.
کارشناس ايمني و ترافيک سازمان حمل ونقل وترافيک شهرداري قزوين با اشاره به اين که بيش از 100نفر در اين دوره آموزشي حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد : معاون حمل ونقل و ترافيک شهرداري قزوين، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي، نمايندگاني از شهرداري هاي تمام شهرهاي استان، نمايندگاني از سازمان نظام مهندسي، مشاوران، نمايندگان مناطق مختلف شهرداري قزوين، سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين و شرکت هاي پيمانکاري از شرکت کنندگان دوره آموزشي علائم وترافيکي و خط کشي خياباني مي باشند.
شعباني ورکي يادآور شد : در پايان اين دوره آموزشي يک روزه گواهي حضور در دوره آموزشي مذکور به شرکت کنندگان اعطا مي شود.
 
 

تصاویر مرتبط