دوشنبه ۱۳۸۹/۰۸/۱۷

نصرتي، شهردار قزوين:

قزوين براي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها از شهرهاي ديگر جلوتر است

آيين معارفه مديران عامل جديد سازمان هاي اتوبوسراني و تاكسيراني شهرداري قزوين با حضور رئيس واعضاي شوراي اسلامي شهر و برخي از مديران ارشد استاني و شهري در سالن اجتماعات قائم منطقه 2 شهرداري قزوين برگزارشد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي، شهردار در اين آيين گفت: شهر قزوين آماده اجراي قانون هدفمندي يارانه ها است و با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته نسبت به شهرهاي ديگر كشور جلوتر مي باشد.
نصرتي افزود: احداث 10 ايستگاه سوخت گاز CNG و كسب مقام اول در كشور در اين خصوص، خصوصي سازي بخش اعظم ناوگان اتوبوسراني و در نهايت كاهش مصرف سوخت بنزين و كم ترين ميزان تخلف نشان گر همين امر است.
اين مقام مسئول سازمان هاي اتوبوسراني و تاكسيراني را به عنوان سازمان هاي مهم خدمات رسان به شهروندان معرفي كرد و افزود: اين خانواده ها برخي بهره بردار و برخي ديگر خدمات ده هستند كه از اين ميان، حدود هشت هزار نفر از سرپرستان خانوار راننده تاكسي و حدود 150 نفر به رانندگي اتوبوس مشغول هستند كه كاري سخت و دشوار محسوب مي شود.
                                                                      
يدي همداني، معاون شهردار قزوين:
مديران ناكارآمد با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها شناخته مي شوند
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين شفاف شدن هزينه و درآمد سازمان ها را از مهم ترين مزاياي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها عنوان كرد.
بنابراين گزارش؛ دكتر سيد مهدي يدي همداني نيز دراين آيين افزود: مردم حق دارند بدانند سازمان ها چقدر درآمد و هزينه دارند؛ بنابراين هدفمندي يارانه ها به دليل شفاف سازي هزينه و درآمد، عاملي براي شناسايي و تمايز مديران كارآمد و ناكارآمد است.
وي با اشاره به مشكلات عديده شبكه حمل و نقل شهري و با بيان اينكه در زماني هستيم كه حمل و نقل عمومي مي‌خواهد جايگاه واقعي خود را در ايران پيدا كند، گفت: اين شبكه با نارسايي‌هايي در خدمات، هزينه، درآمد و مديريت روبه‌رو بوده و با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها اين نارسايي‌هاي در حال بروز است كه بايد چاره اي براي اصلاح آن انديشيده شود.
معاون شهردار قزوين تصريح كرد: در دوراني هستيم كه بايد با همدلي و همراهي، نقايص را برطرف كنيم تا سيستم به صورت شفاف به كار خود ادامه دهد و مردم اين شفافيت را احساس كنند، بنابراين عوامل بايد زحمات دوچندان داشته باشند تا نارسايي گذشته جبران شود.
وي به بيان پيشينه حمل و نقل در شهر قزوين پرداخت و اظهار كرد: با مساعدت دولت در پرداخت اعتبارات، همكاري شهرداران قزوين و راهبردهاي كلان شوراي اسلامي شهر، در سال هاي اخير شاهد عملكرد قابل قبولي در حوزه حمل و نقل عمومي بوديم؛ به نحوي كه سازمان تاكسيراني در سال 85 و 86 و سازمان اتوبوسراني در سال 87 به عنوان سازمان هاي نمونه كشوري انتخاب شدند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين با اشاره به وضعيت فعلي سازمان هاي تاكسيراني و اتوبوسراني در مقايسه با گذشته توضيح داد: سازمان تاكسيراني در سال 84، 240 هزار تومان موجودي داشت كه اين رقم اكنون به 3.5 ميليارد تومان رسيده است و موجودي سازمان اتوبوسراني نيز در سال 82، دو ميليارد تومان بود كه اين ميزان در حال حاضر به 10 ميليارد تومان افزايش يافته است.
وي اعلام كرد: سازمان اتوبوسراني در سال 84، داراي 14 خط بود كه اين ميزان هم اكنون به 23 خط رسيده و همچنين تعداد ناوگان اتوبوسراني نيز از 140 دستگاه در سال 84 به 236 دستگاه افزايش يافته است.
همداني گفت: در حوزه تاكسيراني نيز اين افزايش را شاهد هستيم به طوري كه خودروهاي تاكسي تلفني و داراي ضابطه در سال 84 در حد صفر بود، ولي هم اكنون 2 هزار دستگاه آژانس با رنگ مشخص و پلاك تاكسي فعاليت دارند.
وي با اشاره به لزوم افزايش سهم جابه‌جايي در اتوبوسراني تصريح كرد: اكنون 21 درصد سفرهاي درون شهري توسط اتوبوس صورت مي‌گيرد و روزانه 140 هزار نفر با اتوبوس شهري سفر مي‌كنند كه سهم اتوبوسراني بايد دو برابر شده و به 40 درصد سفر شهري برسد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين به لزوم برخورد با مسافربرهاي شخصي اشاره كرد و افزود: جابه‌جايي مسافر با مسافربر ‌هاي شخصي  آفت اجتماعي است و با توجه به حضور سواري‌هاي شخصي، رانندگان تاكسي امنيت شغلي ندارند.
وي يادآور شد: لازم است كه پليس راهنمايي و رانندگي با مسافربرهاي شخصي برخورد كند تا رانندگان با آرامش خاطر به كار خود بپردازند.
 
صباغان، مديرعامل سابق سازمان اتوبوسراني:
تعداد ناوگان اتوبوسراني قزوين بايد افزايش يابد
سپس جواد صباغان، مديرعامل سابق سازمان اتوبوسراني قزوين و حومه به لزوم افزايش تعداد ناوگان اتوبوسراني درصورت اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اشاره و تاكيد كرد: در حال حاضر 20 درصد ظرفيت خالي در جابجايي مسافر در سازمان اتوبوسراني وجود دارد كه اگر بنا باشد قانون هدفمندي يارانه‌ها اجرا شود و تمايل شهروندان به استفاده از ناوگان اتوبوسراني افزايش يابد، ضروري است كه مسئولان نسبت به افزايش 10 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان سازمان اتوبوسراني اقدام كنند.
برپايه اين گزارش؛ صباغان با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومي براي توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگيشهر، افزود: توسعه مهم ترين هدف دولت است و مساعدت عمومي بيشتري را براي ارائه خدمات بهتر و بيشتر در حوزه حمل و نقل مي طلبد.
وي با بيان اينكه معمولا اتوبوسراني قزوين را به خصوصي سازي ناوگان مي شناسند، اين امر را ظلم در حق اتوبوسراني دانست و گفت: متاسفانه انتظام بخشي به خطوط و تحقق شعار «حداكثر هفت دقيقه انتظار» به عنوان مهم ترين دستاورد اين سازمان از نگاه شهروندان و مسئولان دور مانده است.
مديرعامل جديد سازمان تاكسيراني، نظم در سرويس دهي و خدمات، افزايش تعداد سايبان ها و ايستگاه هاي انتظار مسافر از 8 به 189 مورد، واگذاري امور خدماتي به بخش خصوصي و احداث 23 پهلوگاه اتوبوس در حالي كه در گذشته تنها يك پهلوگاه ويژه اتوبوس وجود داشت را از مهم ترين اقدامات اين سازمان عنوان كرد.
 
ايرانخواه، مديرعامل سابق سازمان تاكسيراني خطاب به رانندگان:
در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها از افراد كارشكن دوري كنيد
محمد حسن ايرانخواه، مديرعامل سابق سازمان تاكسيراني قزوين خطاب به رانندگان تاكسي گفت: اگر در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها به خوبي عمل كنيد، نتايج مثبتي را شاهد خواهيم بود و بايد از افراد انگشت‌شماري كه نمي‌خواهند همكاري كنند، دوري كرده و آنها را معرفي كنيد.
براساس اين گزارش؛ ايرانخواه با اشاره به كاهش عمر فعاليت تاكسي‌ها به هشت سال اشاره و اظهار كرد: از پنج هزار تاكسي در شهر قزوين، 99 درصد دوگانه‌سوز هستند كه در اين خصوص به عنوان نخستين شهر كشور شناخته شده ايم.
وي توضيح داد: رنگ زرد به تاكسي‌هاي درون شهري، نارنجي به شركت‌هاي حمل و نقل و رنگ سبز به تاكسي‌هاي بخش خصوصي اختصاص دارد كه در قزوين اين قانون رعايت شده است و از آنجايي كه جز استان‌هاي برتر كشور در اين حوزه هستيم، قرار است بازديدي از قزوين صورت گيرد و از اقدامات صورت گرفته الگوبرداري شود.
مديرعامل جديد سازمان اتوبوسراني قزوين به فعاليت ويژه تاكسي بيسيم اشاره و خاطرنشان كرد: تاكسي‌ بي‌سيم به صورت شبانه روزي آماده‌ خدمات رساني است، به طوري كه دستكم 250 سرويس در شب‌ها به شهروندان ارائه مي شود.
وي اعزام رانندگان نمونه به سفر حج، پيگيري بيمه رانندگان تاكسي، ساماندهي سرويس‌هاي مدارس و نصب دوربين‌هاي كنترلي مداربسته در شهر را از ديگر اقدامات سازمان تاكسيراني قزوين عنوان كرد و يادآور شد: اگر كمك شورا اسلامي شهر ،شهرداري و مجموعه تاكسيراني نبود اين موفقيت‌ها حاصل نمي‌شد.
در ادامه اين مراسم جواد صباغان به عنوان مديرعامل جديد سازمان تاكسيراني و عضو هيات مديره سازمان اتوبوسراني و محمد‌حسن ايرانخواه به عنوان مديرعامل جديد اتوبوسراني قزوين و عضو هيات مديره سازمان تاكسيراني معرفي شدند كه پيش از اين صباغان مديرعامل سازمان اتوبوسراني و ايرانخواه مديرعامل سازمان تاكسيراني قزوين بود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط