یکشنبه ۱۳۹۱/۰۸/۱۴

از ابتداي سال جاري تاکنون صورت گرفت؛

اختصاص 7 ميليارد ريال يارانه جهت تأمين سوخت ناوگان اتوبوسراني شهر قزوين

از ابتداي سال جاري تا کنون 7 ميليارد ريال يارانه جهت تأمين سوخت ناوگان اتوبوسراني از سوي شهرداري قزوين به رانندگان بخش خصوصي پرداخت شده است.

 

محمد حسن ايرانخواه، مدير عامل سازمان اتوبوسراني گفت: مصرف سوخت ناوگان به طور روزانه 25 هزار ليتر مي باشد که شهرداري يارانه اي براي آن در نظر مي گيرد و در ماه يک ميليارد ريال بابت آن پرداخت مي کند.
ايرنخواه مهم ترين مشکل سوخت ناوگان را آلايندگي زياد آنها دانست و افزود: در حال حاضر گازوييل مصرفي در ايران حدود 7 هزار ppm (واحد آلايندگي هوا)آلايندگي دارد که استاندارد جهاني براي آن  ppm 50 مي باشد.
وي در ادامه بيان کرد: بايد تمهيداتي در خصوص کاهش آلايندگي سوخت هاي مصرفي انجام گيرد تا شاهد آلايندگي زياد اتوبوس هاي ناوگان در سطح شهر نباشيم.
مدير عامل سازمان اتوبوسراني از همکاري مطلوب شرکت نفت، قبل و بعد از هدفمند کردن يارانه ها اظهار رضايت کرد و گفت: تعامل خوبي با شرکت نفت در خصوص تأمين سوخت ناوگان وجود دارد و شهرداري تا کنون توانسته با پرداخت يارانه، سوخت با قيمت ارزان به رانندگان ارائه دهد.
ايرانخواه در ادامه با بيان اينکه بازسازي ناوگان اتوبوسراني به منظور کاهش آلايندگي ناوگان و نوسازي آنها همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: از 242 دستگاه اتوبوس اين سازمان تا کنون، 90 دستگاه بازسازي شده و اين طرح براي تمامي ناوگان در حال اجراست چرا که هر دستگاه به فراخور وضعيت و عيب هاي موجود بايد مورد بازسازي قرار گيرد.
وي هزينه نوسازي هر دستگاه اتوبوس را بين 250 تا 400 ميليون ريال اعلام کرد و گفت: نوسازي ناوگان شامل کف سازي، رنگ، تعمير موتور و قطعات ديگر مي باشد که هر دستگاه متناسب با وضعيت خود، نوسازي مي شود.

 

تصاویر مرتبط