شنبه ۱۳۹۶/۰۴/۰۳

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

برگزاري رايگان 10 کارگاه آموزشي سلامت محور در محلات 14 گانه قزوين

سعيد وزيري نژاد،مديرعامل سارمان فرهنگي، ورزشي شهرداري قزوين گفت: 10 کارگاه آموزشي سلامت محور با مشارکت مرکز بهداشت شهيد بلنديان قزوين از ابتداي سالجاري در محلات مختلف قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛سعيد وزيري‌نژاد ارتقاي سطح سلامت شهروندان و آشنايي شهروندان با سبک زندگي سالم را از جمله اهداف برگزاري اين کارگاه‌هاي آموزشي ذکر کرد و افزود:به طور قطع برگزاري کارگاه هاي سلامت محور با رويکرد آموزش هاي شهروندي تاثير بسزايي در بهبود کيفيت زندگي شهروندان دارد.

وزيري نژاد بيان کرد:«تغذيه سالم در ماه مبارک رمضان»، «افسردگي و پيشگيري از آن»،« پيشگيري از اختلالات روانپزشکي»،«شيوه هاي صحيح مديريت استرس»،«از سرطان پيشگيري کنيم»،«فرزند پروري»،«شيوه هاي تربيت نوجوانان» و ... عناوين اين کارگاه هاي آموزشي است که در راستاي آگاهي بخشي به خانواده ها در اين محلات برگزار شد

اين مسوول افزود: همچنين به منظور افزايش سطح سلامتي و آگاهي سلامتي ايستگاه سلامت در محلات 14 گانه قزوين راه‌اندازي شده است و  خدمات رايگاني در  اين ايستگاه در حوزه بهداشت روان و  سلامت جسمي توسط تيم هاي تخصصي متشکل از روانشناس و پزشک مجرب به شهروندان ارائه مي شود.

وي خاطرنشان کرد: ايستگاه هاي سلامت هر ماه دو بار در هر محله برپا مي شود تا به منظور ارتقاي سطح سلامت جسم و روح شهروندان خدمات مناسبي به آنها ارائه شود.

اين مقام مسوول افزود: اين طرح با رويکرد حمايتي به ويژه در سطح محلات کمتر توسعه يافته اجرا مي شود و انجام چکاپ، تست رايگان قند خون، فشار خون، قد و وزن، مشاوره تغذيه و روان نيز از خدمات ارائه شده در ايستگاه هاي سلامت است.

وزيري نژاد افزود:يک شهر براي قرار گرفتن در مسير توسعه به داشتن شهروندان سالم نيازمند است،به همين خاطر همواره مقوله ارتقاي سلامت جسمي،روحي و نشاط اجتماعي شهروندان در دستور کار اين سازمان قرار داشته است.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط