شنبه ۱۳۹۶/۰۴/۰۳

علمي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين:

احداث تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) از 73.5 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است

سيد محمد علمي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: مدت اجراي پروژه تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) 28ماه مي‌باشد که با اعتبار 147ميليارد تومان در حال احداث و اکنون از 73.5 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.

به گزارش روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين؛ علمي افزود:

وي بيان کرد: تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) به طول 2هزار متر دومين پل طويل صندوقه‌اي  بعد از پل صدر در کشور است که به روش طره  متعادل اجرا شده است.

معاون شهردار قزوين گفت: تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) با هدف تسهيل در عبور و مرور و افزايش ظرفيت ترافيکي بلوار جمهوري اسلامي به عنوان کمربندي شهر، برقراري ارتباط بين پل باغستان (ابوترابي) و بلوار جمهوري در راستاي تکميل رينگ شرقي و کاهش حجم ترافيک ميدان تهران قديم در حال احداث است.

اين مقام مسوول به مزيت‌هاي طرح و نوع اجراي خاص پروژه اشاره و بيان کرد: اين تقاطع غيرهمسطح يکي از بزرگترين پل‌هاي احداثي مرکز استان و اولين پل 2 طبقه در جنوب شهر قزوين است که به روانسازي ترافيک شمال، جنوب، غرب و شرق قزوين کمک خواهد کرد.

علمي اظهار کرد:جايگاه شهر قزوين در ترانزيت مسافر و کالا در کشور بر کسي پوشيده نيست و وجود کمربندي و رينگ شهري در ايفاي اين نقش لازم و ضروري است و کمبود آن بر اهميت اين موضوع خلل وارد کرده  و مشکلات ترافيکي عمده اي را به وجود مي آورد، از اين رو در راستاي تکميل بخشي از طرح جامع شهري و منطبق با طرح جامع حمل و نقل و ترافيک که به تصويب شوراي عالي ترافيک رسيده است ،پس از بررسي گزينه هاي مختلف، احداث پل امام رضا(ع) در بلوار جمهوري تصويب و اجرايي شد.

معاون شهردار قزوين اضافه کرد: اين پروژه منطبق با طرح‌هاي بالادستي و هماهنگ با طرح ساماندهي امامزاده حسين (ع) است که يکي از برنامه هاي اصلي شهرداري قزوين در ساماندهي و تسهيل در عبور و مرور جنوب شهر مي‌باشد.

وي به معرفي المان‌هاي سازه اي تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) پرداخت و گفت: طول سازه عرشه اين تقاطع 2هزار متر در 2 خط رفت و 2 خط برگشت به همراه لاين هاي اضطرار به عرض 4/22 متر و مساحت در پلان44هزار و 800 متر مربع است که  بصورت قطعات از پيش ساخته صندوقه اي (سگمنتال) مي‌باشد.

علمي گفت: تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) به طول 2هزار متر به صورت  2 طبقه با عرض 22.5 متر در ارتفاع 7.5 متر در حال احداث است.

اين مقام مسوول با بيان اينکه علاوه بر 2هزار متر طول پل اصلي، اين پل داراي هزار و 100 متر  رمپ نيز مي‌باشد، گفت: ظرفيت پارکينگ در اين تقاطع هزار خودرو است که اين پارکينگ‌ها زائران بارگاه امامزاده حسين (ع)،مزارشهدا و آرامستان‌ها را پوشش مي‌دهد.

وي به دلايل انتخاب روش قطعات پيش ساخته صندوقه اي (سگمنتال) در اين پروژه اشاره و بيان کرد: نوع پل در نظر خواهي از ذينفعان و مراجع ذيصلاح از طريق فرآيند تحليل شبکه اي (AHP) در سلسله مراتب خاص انتخاب شد و همچنين زيبايي و کيفيت به دليل پيش ساختگي،پوشش جبهه هاي کاري موازي و  امکان هدايت ترافيک در حين اجراي عمليات احداث از دلايل روش قطعات پيش ساخته صندوقه اي (سگمنتال) در اين پروژه بود.

وي بيان کرد: طراح اين پروژه مهندسين مشاور هگزا، دستگاه نظارت مهندسين مشاور طرح گارنو و پيمانکار پروژه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (گروه تخصصي  شهيد رجايي) است.

 

 

تصاویر مرتبط