یکشنبه ۱۳۹۶/۰۳/۲۱

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

افزايش تعداد حريق علفزار‌ها و باغات در شهر قزوين

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از افزايش تعداد حريق علف‌هاي هرز و باغات در قزوين خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر افزود: با توجه به بارش مناسب نزولات آسماني، پوشش گياهي در سطح باغ‌هاي قزوين و زمين‌هاي غير محصور، رشد و افزايش قابل توجهي داشته  و هر ساله و با افزايش دماي هوا و خشک شدن علفزارها شاهد اعلام آتش سوزي گسترده در مزارع گندم و جو، علفزارها، باغات سنتي شهر و بعضاً درختان هستيم.

وي اضافه کرد: بطوري‌ که تماس‌هاي مردمي شهروندان با سامانه 125 در 20 روز ابتداي خردادماه سال 1396،منجر به اعزام کارکنان اين سازمان به 81 مورد عمليات اطفاء حريق در اين رابطه شده است.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين افزود: البته در مدت مشابه سال گذشته مجموع تعداد عمليات‌هاي اعزامي اين سازمان به منظور اطفاء حريق علفزارها، مزارع گندم و جو و باغات تعداد 275 مورد بوده که اين تعداد تاکنون با 70 درصد کاهش به 81 مورد رسيده است.

ذوالقدر با اشاره به آمار 823 موردي حريق علف‌هاي هرز در سال 1395 افزود: لازم است همه باغداران و اصنافي که در مجاورت مراتع و زمين‌هاي غير محصور استقرار دارند به منظور جلوگيري از سرايت آتش سوزي‌هاي احتمالي و بروز خسارات مالي نسبت به علف زني و ايجاد آتشبر در مرز بين باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند.

اين مسوول در پايان با اشاره به اينکه اين نوع حريق‌ها بيشترين آمار آتش سوزي‌هاي اين سازمان در فصل گرما را بخود اختصاص مي دهد از عموم شهروندان خواست تا از پرتاب ته سيگار روشن و پرتاب پسماندهاي شيشه اي در دامان طبيعت و علف هاي خشک خودداري کنند و در سفرهاي طبيعت گردي خود از خاموش کردن کامل چوب هاي نيمه سوخته آتش، کاملا مطمئن شده و نکات ايمني را رعايت کنند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط