پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۳/۱۸

ململي، افسر کشيک وقت سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

حريق گسترده نمايشگاه مبلمان با تلاش آتش‌نشانان قزوين مهار شد

حميدرضا ململي، افسر کشيک وقت سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: در پي وقوع آتش سوزي در نمايشگاه و کارگاه مبل سازي در جاده قديم قزوين بعد از پل شرکت نفت، پنج ايستگاه آتش نشاني به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ململي اظهار کرد: در پي تماس شهروندان و اطلاع رساني اين حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني قزوين بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي شماره يک ، 2 ، سه ،چهار و هفت را به همراه چندين واحد سنگين عملياتي و واحد آبرسان در ساعت 23 و 30 دقيقه روز يکشنبه چهاردهم خردادماه 1396، به محل حادثه واقع در جاده قديم قزوين ـ بعد از پل شرکت نفت، شهرک شهيد رجايي رهسپار کرد .

وي افزود: در جريان اين حادثه، کارگاه و نمايشگاه مبلمان به مساحت تقريبي 600 متر مربع به دلايل نامشخصي طعمه حريق مي گردد، به نحوي که در زمان رسيدن نيروهاي عملياتي کارگاه در شعله وري کامل قرار داشته و به علت وجود حرارت بالا در قسمت هايي از محل حادثه، سقف و ديواره هاي کارگاه نيز تخريب و موجب گسترش بيشتر آتش سوزي شده بود.

وي با اشاره به حضور تعداد 25 نفر آتش نشان و هفت دستگاه خودروي ويژه عملياتي در محل افزود : آتش نشانان اعزامي بلافاصله پس از رسيدن به محل با استفاده از دستگاه تنفسي و تجهيزات ويژه اطفاء حريق به محل حادثه نزديک شده و با رعايت کامل نکات ايمني، اقدام به شيلنگ كشي كرده و پس از قطع جريان برق و گاز محل، از چندين قسمت مشغول خاموش کردن شعله هاي آتش شدند.

وي همچنين با اشاره به حضور عوامل امدادي اداره برق – گاز – آب و نيروي انتظامي و اورژانس به محل حادثه ابراز داشت: نيروهاي عملياتي سرانجام با تلاش بسيار موفق شدند در کوتاه ترين زمان ممکن شعله هاي سرکش آتش را کاملاً مهار و از گسترش و سرايت حريق به ساير مغازه ها و کارگاه هاي مجاور ممانعت بعمل آورند.

ململي يادآور شد: آتش نشانان به منظور جلوگيري از شعله وري مجدد نسبت به جداسازي و سرد کردن کامل وسايل موجود اقدام کرده و پس از تخليه دود و ايمن سازي کامل محل، نسبت به تحويل کارگاه به نيروي انتظامي و مالک اقدام کرده و به ماموريت خود پايان دادند.

در پايان اين مقام مسوول با اشاره به اينکه در اين حادثه به هيچ يک از شهروندان آسيبي نرسيد افزود؛ تنها يکي از آتش نشانان در جريان اين حادثه از ناحيه دست دچار جراحت جزئي گرديد که بلافاصله جهت مداوا به مراکز درماني انتقال داده شد .

گفتني است؛ علت وقوع اين آتش سوزي از سوي کارشناسان واحد علت يابي سازمان آتش نشاني قزوين در دست بررسي مي باشد.

پايان پيام