سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۳/۰۹

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

عمليات حفاري، لايروبي، بهسازي و مرمت چاه‌هاي جاذب شهر قزوين به زودي آغاز مي‌شود

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان پسماند شهرداري قزوين گفت: از ابتداي تابستان سال‌جاري و با هدف تامين رفاه و امنيت شهروندان عمليات حفاري، لايروبي، بهسازي و مرمت چاه‌هاي جاذب شهر قزوين با اعتباري بالــغ بر 7ميليارد ريال آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: در سال گذشته نيز اين سازمان با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد و 230ميليون ريال عمليات حفاري، لايروبي، بهسازي و مرمت  چاههاي جاذب شهر قزوين را در دستور کار خود قرار داد که نظرسنجي صورت گرفته، نشان از رضايت نسبي شهروندان است.

وي تصريح کرد: در سال 95 علاوه بر بازبيني، لايروبي، بهسازي و مرمت158 حلقه چاه، 44 حلقه چاه ديگر نيز در مناطق يک و دو شهرداري قزوين حفاري گرديد که از اين تعداد سهم منطقه يک با توجه به نوع توپوگرافي و بافت شهري بيش تر از منطقه دو بود.

منتظري در بخش ديگري از سخنان خود عمده مشکلات چاه هاي جذبي آب هاي سطحي شهر را که سبب افکن ها مي شود، هدايت چاه فاضلاب منازل به چاه جاذب آب‌هاي سطحي ، عدم رعايت استانداردها در حفاري چاه جذب فاضلاب منازل، حفاري غير قانوني چاه جاذب فاضلاب در معابر عمومي عنوان کرد.

اين مسوول از ديگر مشکلات چاه‌هاي جذبي آب‌هاي سطحي شهر را  سست بودن خاک در بافت مرکزي و بافت قديم شهر، عدم رعايت استانداردها به هنگام حفاري چاه در گذشته و عبور تاسيسات زير زميني با فاصله کم از چاه جذبي عنوان کرد.

وي گفت: از شهروندان تقاضا مي‌شود تا به منظور جلوگيري از هرگونه پيشامد ناگوار و وارد کردن خسارت به سرمايه خود و سرمايه مديريت شهري قبل از انجام هرگونه عمليات ساخت و ساز در تمامي نقاط شهري مراتب را با کارشناسان اين سازمان، مناطق سه گانه شهرداري و يا کارشناسان سازمان نظام مهندسي ساختمان در ميان گذاشته و از مشاوره آنان بهره مند گردند.

مديرعامل سازمان پسماند شهرداري قزوين با اشاره به تخليه بيش از يک ميليون و 900کيلوگرم انواع لجن از 32هزار و 692مترمربع از سطح رودخانه ها و انهار شهر قزوين در سال گذشته خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسيدن ماه هاي گرم سال نظافت و لايروبي رودخانه‌ها و انهار يکي از دغدغه‌هاي اصلي سازمان است و تلاش مي شود تا با بهره گيري از تمامي امکانات در اين حوزه ورود پيدا کرده تا رفاه و آسايش مردم تامين شود.

منتظري در پايان با اشاره بر اين نکته که هزينه هاي جمع آوري و دفن انواع پسماند، لايروبي انهار و رودخانه ها، پاکسازي خيابان ها و معابر اصلي و فرعي شهر از محل پرداخت عوارض شهروندان صورت مي گيرد، از شهروندان خواست تا با عدم تخليه پسماندهاي خود در انهار محلي و يا رودخانه‌هاي شهر و تخليه آن‌ها در ساعت مقرر اين سازمان را در اجراي برنامه هاي خود ياري کنند.

پايان پيام

 

 

 

 

تصاویر مرتبط