چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۳/۰۳

فدائي‌فر، مدير منطقه سه شهرداري قزوين خبر داد؛

افتتاح و کلنگ زني 4 پروژه شهري با اعتبار 123ميليارد ريال در منطقه سه شهرداري قزوين

کيومرث فدائي‌فر، مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: 4 پروژه شهري در منطقه سه شهرداري قزوين با اعتبار 123ميليارد ريال به طور رسمي با حضور مسوولان استاني و شهري افتتاح و کلنگ‌زني مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي منطقه سه شهرداري قزوين؛ فدائيفر افزود: فردا چهارم خردادماه سال جاري آيين افتتاح و کلنگ زني 4 پروژه شهري در بوستان محيط بان در پونک برگزار خواهد شد.

لاين شرقي بلوار ايران زير بار ترافيک مي‌رود

وي بيان کرد: بازگشايي بلوار ايران در اين منطقه يکي از موضوعات مهمي بود که در سال گذشته پيگيري شد که خوشبختانه با همراهي شوراي شهر لاين شرقي بلوار ايران زير بار ترافيک مي‌رود.

فدائي‌فر افزود: اين پروژه با اعتبار 75ميليارد ريال اجرايي شده که اين اعتبار با در نظر گرفتن هزينه‌هاي تملک است.

اين مقام مسوول گفت: اين پروژه از پروژه‌هاي مهم اين مجموعه است که با هدف دسترسي پونک و شمال شهر به جنوب و مرکز شهر و هدايت آب‌هاي سطحي اجرا شده است.

وي گفت: يکي از دلايل طولاني شدن اجراي اين پروژه عدم همکاري مالکان براي توافق در تملکات بود.

اين مقام مسوول بيان کرد: با توجه به عدم همکاري مالکان، براي حل مشکل تملک از ماده هشت قانون "نحوه خريد و تملک اراضي و املاک براي اجراي برنامه‌هاي عمومي و عمراني" استفاده شد که بوروکراسي اداري براي اجراي اين قانون باعث شد اجراي اين پروژه زمان‌بر شود، چراکه اخذ دستور وزير محترم کشور، هزينه‌هاي کارشناسي و واريز مبلغ به حساب دادگستري، انتقال سند توسط نماينده دادگستري به شهرداري يکي از دلايل طولاني شدن اين پروژه ‌شد.

وي تصريح کرد: وجود شبکه‌هاي خدمات‌رسان به صورت نامنظم در مسير اجراي اين پروژه از ديگر دلايل تاخير اجراي اين پروژه بود.

فدائي فر افزود: بيشتر کوچه‌هاي ضلع غرب که به بلوار دسترسي داشتند با احداث اين بلوار و با توجه به خاکبرداري صورت گرفته، ديگر به بلوار دسترسي نخواهند داشت  و به صورت بن بست درآمده‌اند.

احداث بوستان جديد در ناحيه شهري مينودر قزوين

مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: فردا همچنين کلنگ احداث بوستان محلي جديدي در ناحيه کوثر به زمين زده خواهد شد.

فدائي‌فر افزود: اين بوستان در 5هزار مترمربع با اعتبار 10 ميليارد ريال احداث خواهد شد.

وي با بيان اينکه اين بوستان در 8 ماه فصل کاري احداث خواهد شد، بيان کرد: ست ورزشي، فضاي سبز، آلاچيق، نيمکت، سطل زباله، بازيگاه کودک و سرويس بهداشتي از امکانات رفاهي اين بوستان محلي مي‌باشد.

وي افزايش سرانه فضاي سبز، آماده كردن مكاني امن و زيبا براي شهروندان و فضاي مطلوب براي ورزش‌هاي صبحگاهي را از جمله اهداف احداث اين بوستان عنوان و بيان کرد: احداث اين بوستان يکي از درخواست‌هاي شهروندان اين ناحيه به دليل موقعيت مکاني و جمعيت آن بود.

اين مقام مسوول بر ضرورت توجه به فضاي سبز در طرح‌هاي توسعه شهري اشاره کرد و افزود: مديريت شهري در راستاي ايجاد محيطي سالم و توسعه پايدار با رويکرد محله محوري به منظور گذراندن اوقات فراغت شادتر براي شهروندان اقدامات موثري براي گسترش فضاي سبز قزوين به خصوص در محلات انجام خواهد داد.

پروژه احداث بوستان محلي محيط‌بان در پونک به پايان رسيد

 

مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: عمليات احداث بوستان محلي محيط‌بان در پونک با اعتبار 10 ميليارد ريال به پايان رسيده و فردا با حضور مسوولان استاني و شهري به طور رسمي مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.

فدائي‌فر با بيان اينکه مساحت اين بوستان محلي 6هزار مترمربع است، گفت: اين بوستان محلي در پونک، بلوک 8، خيابان اميرکبير 12 احداث شده است.

فدائي‌فر افزود: شهروندان به خصوص کودکان در فصل بهار و تابستان براي گذراندن اوقات فراغت مي‌توانند از اين بوستان بهره‌برداري کنند.

وي افزود: ست ورزشي، فضاي سبز، آلاچيق، نيمکت، سطل زباله، بازيگاه کودک و سرويس بهداشتي از امکانات رفاهي اين بوستان محلي مي‌باشد.

وي افزايش سرانه فضاي سبز، آماده كردن مكاني امن و زيبا براي شهروندان و فضاي مطلوب براي ورزش‌هاي صبحگاهي را از جمله اهداف احداث اين بوستان عنوان و بيان کرد: احداث اين بوستان يکي از درخواست‌هاي شهروندان اين محله به دليل موقعيت مکاني و جمعيت آن محله بود.

اين مقام مسوول بر ضرورت توجه به فضاي سبز در طرح‌هاي توسعه شهري اشاره کرد و افزود: مديريت شهري در راستاي ايجاد محيطي سالم و توسعه پايدار با رويکرد محله محوري به منظور گذراندن اوقات فراغت شادتر براي شهروندان اقدامات موثري براي گسترش فضاي سبز قزوين به خصوص در محلات انجام خواهد داد.

پايان پيام

پروژه هدايت آب‌هاي سطحي شمال اتوبان قزوين به پايان رسيد

مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: عمليات اجرايي پروژه هدايت آب‌هاي سطحي شمال اتوبان در منطقه سه شهرداري قزوين به پايان رسيده است.

فدائي‌فر با اشاره به اينکه عمليات عمراني مرحله اول و مرحله دوم اين پروژه در سال‌هاي گذشته اجرايي شده بود، بيان کرد: مرحله سوم اين پروژه انتقال کانال از ضلع شرق بلوار به ضلع غرب بلوار امام و داخل رودخانه بازار بود که اکنون به پايان رسيده است.

وي با بيان اينکه براي اجرايي شدن اين پروژه 28 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است، بيان کرد: با احداث اين پروژه از ايجاد سيل در هنگام بارندگي شديد و ورود آن به منطقه پونك جلوگيري خواهد شد.

اين مقام مسوول اظهار کرد: اجراي اين پروژه در راستاي حل مشكلات چند سال گذشته كه در زمان بارندگي شديد اتفاق مي‌افتاد و آب از اتوبان زنجان – تهران وارد پونك و داخل منازل مي‌شد، در برنامه كاري اين مجموعه قرار گرفته است.

پايان پيام

  

تصاویر مرتبط