سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۳/۰۲

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

حضور آتش‌نشانان شهرداري قزوين در 250 عمليات در ارديبهشت ماه سال جاري

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: آتش نشانان قزوين در ارديبهشت ماه امسال در 250 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق حاضر شدند.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر افزود: تماسهاي مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ارديبهشت ماه سال 1396، آتش نشانان را به 250 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سريع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ايمن سازي محل حادثه اقدام کردند.

وي در ادامه بيان کرد: عمليات‌هاي انجام شده در اين مدت مربوط به تصادف يا واژگوني خودرو 13 مورد، حريق منزل مسکوني و مغازه 22 مورد، حريق خودرو 11 مورد، حريق شرکت 3 مورد، افکن زمين و ريزش چاه 15 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 39 مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکوني 16 مورد، مشاهده و گير کردن حيوانات وحشي 40 مورد ، آتش سوزي سطل زباله ضايعات و علف هاي هرز 27 مورد، 7 مورد خارج کردن حلقه انگشتري و 57 مورد حوادث ديگر رخ داده که آتش‌نشانان با اقدام سريع و اعزام به موقع نسبت به کاهش خطر و ايمن سازي محل حادثه اقدام کردند.

ذوالقدر در ادامه با اشاره به اينکه گستره فعاليت‌هاي اين سازمان صرفاً مهار آتش سوزي نمي‌باشد، تصريح کرد: آتش‌نشانان ايستگاه‌هاي 8 گانه قزوين به تمامي حوادث امداد و نجات و اطفاء حريق در حوزه شهري و حتي در بعضي موارد "به واسطه درخواست کمک از شهرهاي استان" درحوزه برون شهري نيز خدمت رساني مي کنند.

اين مقام مسئول رعايت توصيه هاي ايمني را در كاهش وقوع حوادث موثر دانست و تاكيد كرد: از شهروندان انتظار داريم از اشغال كردن بي مورد شماره تلفن 125 آتش نشاني به طور جدي خودداري كرده و در زمان وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردي، با شماره 125 سازمان آتش نشاني تماس حاصل کنند.

وي در پايان از شهروندان و همه رانندگان درخواست کرد: در موقع بروز حادثه و شنيدن صداي آژير خودروهاي آتش نشاني، بلافاصله با بازكردن مسير نسبت به تسريع در عمليات اطفاي حريق با ماموران اين سازمان همكاري کرده و از تجمع بي مورد در محل وقوع حادثه به طور جدي خودداري کنند.

پايان پيام