پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۲۸

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

برگزاري دوره آموزشي مقابله با حريق در ساختمان‌هاي بلند قزوين

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: به منظور ارتقاء دانش علمي و مهارت عملي آتش نشانان قزوين، دوره آموزشي امداد و نجات و اطفاي حريق در ساختمان‌هاي بلندمرتبه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ابوالفضل ذوالقدر افزود: با توجه به رشد و توسعه بلندمرتبه سازي در شهر قزوين و لزوم کسب مهارت‌هاي تخصصي مرتبط با امداد و نجات و اطفاء حريق در اين رابطه، کارگاه آموزشي سه روزه با بهره‌گيري از اساتيد مجرب اين رشته از شهر تهران و مطابق با استانداردهاي تعريف شده از  26 تا 28 ارديبهشت ماه سال جاري برگزار شد.

وي با اشاره به شرکت تعداد 30 نفر از روساء، فرماندهان و آتش نشانان سازمان آتش نشاني قزوين در اين دوره بيان کرد: اکنون سازمان آتش نشاني قزوين براي مقابله با حوادث احتمالي در ساختمان‌هاي بلند مرتبه از تجهيزات و امكانات مناسبي برخوردار است و  کارکنان عملياتي اين سازمان با آموزش و تمرينات مستمر آماده خدمت رساني به شهروندان مي باشند.

وي هدف از برگزاري اين دوره آموزشي را افزايش توان علمي و عملياتي هر چه بيشتر آتش نشانان در برخورد با حوادث احتمالي در ساختمان هاي بلند عنوان كرد و افزود: در اين كارگاه آموزشي چگونگي استقرار خودروهاي آتش نشاني در محل حادثه، پيش‌بيني امكانات و سازماندهي تجهيزات مورد نياز، ساختار و اصول فرماندهي، آبرساني به طبقات، روش هاي جستجو و نجات تيم هاي عملياتي، رفتار شناسي حريق و اصول تهويه در ساختمان‌هاي بلند مرتبه مطرح و مورد آموزش و بازنگري قرار گرفت.

اين مسوول گفت: ‌آتش نشانان با اجراي مانورهاي عملياتي در برج‌هاي بلندمرتبه توانايي‌هاي خود را در زمينه امداد رساني و اطفاء حريق در ميان دود و آتش به محك ارزيابي گذاشتند.

پايان پيام