پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۲۸

جشن فارغ التحصيلي پيش دبستاني فرهنگسرا بانو حضرت زهرا(س) برگزار شد

جشن فارغ التحصيلي پيش دبستاني فرهنگسرا بانو حضرت زهرا (س) سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛معصومي،مدير فرهنگسرا بانو حضرت زهرا (س) در اين مراسم گفت: جدا شدن از آغوش گرم پدر و مادر و آغاز زندگي مستقل و ورود به جامعه اي بزرگتر از خانه براي اکثر بچه ها سخت و د شوار و همراه با ترس و دلهره و اضطراب است.

معصومي افزود: سعي ما بر اين بوده که در اين دوره با عمده ترين هدف آموزش که آماده کردن کودکان براي ورود به دبستان است،آشنا کنيم از جمله آموزش مهارت هاي اجتماعي مانند بالا بردن سطح تعامل کودک با همسالان، آموزش مهارت هاي خود ياري نظير طرز صحيح غذا خوردن ،پوشيدن و در آوردن لباس و رعايت نظافت.

وي در ادامه اظهار کرد:آموزش  اطلاعات عمومي نظير« مفهوم چپ و راست، کوتاه و بلند، مشاغل،حيوانات و رنگ ها و وسايل نقليه»،مهارت هاي حرکتي ظريف مانند «قيچي کردن کاغذ، کپي کردن اشکال، لي لي کردن، از پله بالا و پايين رفتن، چهار دست و پا راه رفتن» و مهارت هاي نوشتن مثل «طرح صحيح مداد دست گرفتن» که از جمله مهارت هاي زير بنايي است که هر کودک بايد در اين مرحله بياموزد و طعم استقلال را زود تر بچشند و با اعتماد به نفس بيشتري براي ورود به مدرسه مهيا بشوند.

گفتني است؛ اجراي نمايش با رويکرد شهروندي با موضوع محيط زيست و ايرانگردي،اجراي شعر و سرود توسط نونهالان از جمله برنامه هاي اين مراسم بود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط