شنبه ۱۳۹۶/۰۲/۰۹

بيدخام،مديرکل بانوان و امور خانواده استانداري قزوين:

برگزاري جشنواره صبحانه سالم براي فرهنگ سازي تغذيه سالم ضروري است

بيدخام،مديرکل بانوان و امور خانواده استانداري قزوين گفت:در جهت فرهنگ سازي استفاده از غذاهاي سالم در بين عموم مردم، برگزاري اينگونه جشنواره ها ضروري است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ مريم بيدخام ضمن اشاره به اهميت غذاي سالم در حفظ سلامت اعضاي جامعه،افزود: مصرف غذاهاي سالم در سلامت افراد و کاهش هزينه هاي درماني براي خانواده و دولت نقش مهمي دارد.

وي با استقبال از برگزاري جشنواره هاي سالم در بين بانوان، اظهار کرد:زنان بايد براي حفظ سلامت خانواده خود در بين آنها عادت هاي غذايي مناسب را ايجاد کرده و رواج دهند.

بيدخام با اشاره به اهميت غذاي سالم در سلامت جامعه،افزود: سلامت جامعه در مرحله نخست در گرو سلامت مواد غذايي قرار دارد، در همين راستا بايد چگونگي تهيه و مصرف مواد غذايي سالم به خانواده‌ها آموزش داده شود تا بتوانند در سبد کالاي غذايي خود مواد سالم و مفيد را استفاده کنند.

وي، نقش زنان در تامين سلامت و الگوسازي زندگي سالم در خانواده را انکارپذير و درخور توجه دانست و گفت: آگاه سازي و ارتقاي دانش تغذيه اي زنان را بايد جدي گرفت و اين موضوع را بايد توسط دستگاه هاي فرهنگي و دانشگاه علوم پزشکي به عنوان يکي از دستگاه هاي متولي دنبال کرد.

گفتني است؛کارشناسان در اين جشنواره، غذاهاي بانوان شرکت کننده را بر اساس نوع استفاده از مواد سالم و مغذي، تزيين مناسب، سادگي و پرهيز از تجمل ارزيابي کردند و سپس به رسم يادبود لوح تقدير و هديه اي به تمامي شرکت کنندگان داده شد.

برش کيک 50 کيلويي سلامت با محتواي نان و پينر و امضاي تفاهم نامه مشترک فعاليت در حوزه سلامت شهروندي بين سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين و دانشگاه علوم پزشکي استان قزوين به منظور ترويج فعاليت در حوزه سلامت از ديگر برنامه هاي اين جشنواره بود.

 

تصاویر مرتبط