چهارشنبه ۱۳۹۱/۰۷/۱۹

رحماني، مديرعامل سازمان باغستان هاي شهرداري قزوين تاكيد کرد؛

ضرورت اجراي نظام مديريت منسجم باغستان هاي سنتي قزوين

باغستان‌ سنتي قزوين، نيازمند ايجاد نظام مديريتي منسجم و آموزش باغبانان، به منظور حفظ اين ميراث سنتي مي‌باشد.

 

مديرعامل سازمان باغستان‌هاي سنتي شهرداري قزوين گفت: باغستان‌ سنتي قزوين، نيازمند ايجاد نظام مديريتي منسجم و آموزش باغبانان، به منظور حفظ اين ميراث سنتي مي باشد چراكه يکي از عواملي که باعث حفظ و بقاي باغستان‌هاي سنتي است وجود نظام مديريتي منسجم متشكل از باغبان ها دخوها مي باشد.
رحماني با بيان اينكه در حال حاضر اکثر باغداران  قزوين مسن بوده و توانايي انجام کار باغباني  را ندارند، تصريح كرد: بخشي از باغستان سنتي شهر رو به نابودي و تخريب است که اين وضعيت زنگ خطري جدي به شمار مي رود.
وي ادامه داد: با توجه به اين موضوع، آموزش و تشويق نسل جوان به باغداري، براي بقاي باغستان‌ها و جلوگيري از تخريب و نابودي اين ميراث ضروري است.
مديرعامل سازمان باغستان‌هاي سنتي شهرداري قزوين يادآور شد: کار باغباني، کمبود درآمد، نبود امکانات کافي از جمله آب، برق و گاز  موجب بي ميلي نسل امروز از پرداختن به اين گونه فعاليت ها حتي براي فرزندان باغبان ها شده است، اما مي‌توان با سياست‌گذاري دقيق و تأمين امكانات مورد نياز، نسبت به ترغيب اين نسل اقدام نمود.
اين مسوول اعلام کرد: در راستاي بهبود وضعيت موجود وايجاد انگيزه در نسل جوان براي انجام فعاليت‌هاي باغباني، قوانين جديدي در خصوص بيمه باغداران وضع شده که با همکاري و مساعدت سازمان  جهاد کشاورزي اجرايي مي شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط