یکشنبه ۱۳۹۱/۰۷/۰۹

رحماني، مديرعامل سازمان باغستان‌هاي سنتي شهرداري قزوين:

باغستان سنتي در منطقه وليستان قزوين احيا مي‌شود

با هدف حفظ و احياي باغستان سنتي شهر و ايجاد باغ پارک، منطقه وليستان توسط سازمان باغستانهاي سنتي شهرداري قزوين تملک مي شود.

 

مديرعامل سازمان باغستانهاي سنتي شهرداري قزوين گفت: منطقه وليستان واقع در حد فاصل بلوار باهنر و ضلع شمالي دانشگاه علوم پزشکي يک مکان صد در صد تخريب شده است که به منشأ شيوع بيماري‌ها و آفات گياهي تبديل شده و شهرداري قزوين در صدد است با تملک آن، نسبت به احياي اين منطقه و تبديل آن به باغ پارک اقدام نمايد.
رحماني با بيان اين مطلب که اين منطقه‌ از شهر فاقد فضاي سبز مي باشد، افزود: قرار است اين باغ پارک مانند ساير باغستان ها داراي الگوهاي اجرايي مانند پوشش نهر، راه عبور و ... باشد تا علاوه بر اينکه مورد استفاده ‌ عموم قرار مي‌گيرد، به عنوان الگويي براي ترغيب  باغداران به جهت همکاري در پياده کردن روش ها و الگو هاي مورد نظر اين سازمان، مورد توجه قرار گيرد.
وي بيان كرد: وضعيت اين منطقه توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسي قرار گرفته و در حال حاضر پس از طي مراحل اطلاع رساني به باغداران و  مالکين،  وضعيت در مرحله شناسايي پلاک ها و اصلاح اسناد، تملک  قرار دارد.
مديرعامل سازمان باغستانهاي سنتي با اشاره به اين که اين پروژه توسط سازمان باغستان هاي سنتي در حال اجرا است گفت: اين منطقه 29 هکتار است و ميزان تملک برابر با بودجه در نظرگرفته شده نخواهد بود.
اين مسوول در پايان  از منتفي شدن تغيير کاربري باغستانها (خريد و فروش توسط دلالان و واسطه‌ها) خبر داد و اظهار داشت: اين  اقدام با هدف جلوگيري از تخريب باغستان‌هاي سنتي شهر قزوين که ميراث جاودانه شهر محسوب مي شوند صورت گرفته است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط