شنبه ۱۳۹۱/۰۷/۰۸

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

95ميليون تومان براي اجراي طرح کارت پارک مکانيزه هزينه شده است

95ميليون تومان براي اجراي طرح کارت پارک مکانيزه و تجهيزات مورد نياز اين طرح که شامل طراحي نرم افزار،تهيه و چاپ کارت الکترونيک، دستگاه هاي پايانه هاي ويژه کارت پارک و دستگاه هاي کنترل و مديريت ويژه پليس مي باشد، هزينه شده است.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ مديرعامل اين سازمان با اعلام خبرفوق افزود : براساس ماده15قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي ابلاغيه سال 90 که به منظور بهبود عبورومرور و مديريت ترافيک ساکن معابر و همچنين براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر وتصويب وزارت کشور مبني بر نصب تجهيزاتي مانند پارکومتر،کارت پارک و.... به شهرداري ها اجازه داده است تا براساس ضوابط محلي اقدام به اخذ وجه نمايد.
اسماعيل عرشيان اضافه کرد : شهرداري قزوين نيز از سال85 به استناد مصوبه هيات دولت و مجلس شوراي اسلامي با استفاده از نيروهاي اماني و با همراهي پليس راهور اقدام به اجراي طرح کارت پارک به صورت قبوض کاغذي نموده است.
وي با اشاره به اهداف اجراي اين طرح عنوان کرد : از جمله اهداف عمده و شاخص اجراي اين طرح مي توان به توزيع فضاي پارک به صورت عادلانه در بين شهروندان وهمچنين بهبود عبور و مرور و برقراري انضباط ترافيک و امنيت خودروها در محدوده اجراي طرح اشاره کرد.
اين مسئول گفت : در حال حاضر يکهزار وپنجاه فضاي پارک در شبکه معابر هسته مرکزي شهر تحت عنوان طرح کارت پارک مديريت مي شود.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به مشکلات اجراي طرح کارت پارک با استفاده از قبوض کاغذي بيان داشت : با توجه به مشکلاتي که اجراي طرح کارت پارک با استفاده از قبوض کاغذي به لحاظ قابليت اجراي مصوبه جديد مبني بر نيم ساعت پارک رايگان خودروها در معابر شهري ايجاد مي کرد، تصميم بر اين شد که طرح کارت پارک مکانيزه در سطح شهر قزوين اجرايي شود.
عرشيان افزود : همچنين مشکلات ناشي از احتمال تخلف عوامل اجرايي و به منظور کاهش ارتباط بين عامل انساني يعني عوامل کارت پارک و شهروندان و مديريت بهتر طرح از خردادماه سال90 اجراي طرح کارت پارک در دستور کار شهرداري و سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين قرار گرفت.
وي با اشاره به مزاياي اجراي اين طرح اظهار داشت : قابليت اجراي مصوبه ماده 15 قانون جديد،کاهش ارتباط ريالي و کلامي بين عوامل اجرايي کارت پارک وشهروندان، کاهش مشکلات ناشي از پول خورد، کاهش مشکلات بهداشتي به لحاظ تبادل اسکناس، امکان مديريت، نظارت و کنترل عوامل اجرايي کارت پارک از لحاظ ميزان عملکرد، وجوه دريافتي و... از مهم ترين مزاياي استفاده از کارت پارک مکانيزه است.
اين مسئول با اشاره به اين که اجراي اين طرح مستلزم تهيه سخت افزارهاي لازم است، گفت : از جمله سخت افزارهاي مورد نياز براي اجراي طرح کارت پارک مکانيزه مي توان به تهيه کارت هاي لکترونيک و تجهيزات کامپيوتري اشاره کرد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين افزود : همچنين سيستم نرم افزاري که شامل برنامه کامل و جامع طرح کارت پارک مکانيزه مي باشد، براساس آخرين تغييرات و حسب نياز طرح تهيه شده و در اختيار شهرداري قرار گرفته است.
عرشيان اظهار داشت : شهرداري قزوين در نظر دارد به مناسبت بازگشايي مدارس و به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان از هشتم مهرماه سال جاري طرح کارت پارک مکانيزه را در خيابان شهرداري به عنوان پايلوت اجرا کند.
 
 
پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط