پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۷/۰۶

همداني، معاون شهرداري قزوين اعلام كرد؛

ساعت 7 تا 8 صبح، اوج سفرهاي درون شهري است

اوج سفر هاي درون شهري در قزوين، بين ساعت هفت تا هشت صبح مي باشد كه نزديك به 12 درصد از سفر هاي روزانه را شامل مي شود.

 

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: ساعت اوج سفرهاي درون شهري عصر  از ساعت پنج و سي دقيقه تا هفت شب است و شهروندان قزوين روزانه 670 هزار سفر درون شهري دارند و در مجموع با سفر هايي که در حوزه استان به شهر قزوين انجام مي گيرد، روزانه شاهد يک ميليون و 100 هزار سفر در محدوده شهر هستيم.
سيد مهدي يدي همداني با اشاره به اين که 32 درصد از سفر هاي درون شهري با خودروي شخصي انجام مي گيرد، افزود: شهروندان 32 درصد از سفر هاي درون شهري خود را با تاکسي، 19 در صد با اتوبوس، چهار درصد با آژانس، هفت درصد با موتور سيکلت و دوچرخه و شش درصد با ساير وسايل نقليه انجام مي دهند.
وي با تاکيد بر لزوم فرهنگ سازي استفاده از دوچرخه در بين شهروندان، به منظور کاهش ترافيک سطح شهر، اظهار کرد: قيمت بالاي دوچرخه، نداشتن مسير هاي مناسب و مطمئن براي استفاده از آن و نيز نبود قوانين حمايتي مناسب براي دوچرخه سواران و كمبود فروشگاه و تعميرگاه هاي مجاز و مناسب ويژه دوچرخه، موجب استقبال نكردن شهروندان از اين وسيله نقليه دوستدار محيط زيست شده است.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري بيان کرد: با اين كه در شهر قزوين مسير هاي ويژه دوچرخه، جهت استفاده آسان و مطمئن از اين وسيله در نظر گرفته شده است اما برخي از شهروندان به چنين مسير هايي احترام نگذاشته و از اين فضا براي پارك و توقف خودروي خود استفاده  مي کنند.
همداني از نصب برخي تجهيزات و امكانات شهري  در مسير ويژه دوچرخه سواري خيابان خيام ابراز نارضايتي کرد و گفت: استفاده از دوچرخه هنوز به عنوان يك ضرورت  در شهر مورد توجه قرار نگرفته و پليس راهنمايي و رانندگي نيز نسبت به اعمال قانون درباره موتور سيکلت و خودرو هاي متوقف در مسير دوچرخه اقدام نمي کند و اين در حالي است كه اجراي قوانين حوزه دوچرخه سواري مي تواند در فرهنگ سازي استفاده از آن تاثير گذار باشد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط