سه‌شنبه ۱۳۸۹/۰۷/۲۷

مجابي ،معاون شهردارقزوين:

سرانه هر شهروند براي نگهداشت شهر سالانه 104 هزار تومان است

به گفته معاون اداري ومالي شهرداري قزوين ،سهم هر شهروند قزويني براي نگهداشت شهر سالانه 104 هزار تومان است.

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، سيدتقي مجابي با بيان اين مطلب افزود: بودجه شهرداري قزوين درسال 89 افزون بر 168 ميليارد تومان است كه 76 درصد آن سهم بودجه عمراني و 24 درصد ديگر صرف هزينه هاي جاري و نگهداشت شهر، رفت و روب، فضاي سبز، حمل و نقل و ديگر خدماتي است كه شهرداري به مردم ارائه مي دهد.

مجابي ادامه داد: اين درحالي است كه درآمد شهرداري در سال جاري از 3 كد درآمدي نوسازي ، كسب و پيشه و بهاي خدمات مديريت پسماندها 4 ميليارد و 900 ميليون تومان پيش بيني شده و تاكنون 950 ميليون تومان معادل 39 درصد نسبت بودجه 6 ماهه اول سال وصول شده است.
معاون شهردار پرداخت اين مبلغ تنها در مدت 6 ماه را ناشي از اعتماد شهروندان به شهرداري قزوين دانست و افزود : در سال گذشته درآمد 3 ميليارد و 300 ميليون توماني از 3 كد مذكور پيش بيني شده بود كه تا پايان سال مبلغ يك ميليارد و 700 ميليون تومان معادل 52 درصد وصول شد. وي تصريح كرد: پرداخت به موقع عوارض سبب مي شود شهرداري خدمات بيشتر و متنوع تري را به شهروندان قزويني ارايه دهد.
اين مقام مسئول افزود: با توجه به توزيع مرحله اول فيش انبوه عوارض نوسازي و پسماند در 6 ماهه اول سال جاري، رشد 38 درصدي در پرداخت عوارض نوسازي و 26 درصدي در عوارض پسماند را شاهد بوديم كه انتظار مي رود اين رقم با توزيع مرحله دوم فيش ها از رشد بيشتري برخودار شود.
 وي ضمن ابراز ناخرسندي از عدم همكاري اتحاديه ها و صنوف در خصوص پرداخت مطالبات شهرداري گفت: متأسفانه ميزان وصول عوارض كسب و پيشه در سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با كاهش 16درصدي مواجه بوده است.
مجابي ادامه داد: بسياري از هزينه ها به صورت ثابت و مستمر در شهر وجود دارند كه تحت هر شرايطي ، شهرداري ناچار به هزينه كردن آن است كه از آن جمله مي توان جمع آوري زباله ، حفظ و نگهداري فضاي سبز ، خدمات آتش نشاني ، حقوق كاركنان اداري و شهري ، ترميم آسفالت خيابان ها و تأسيسات شهري، حفظ و نگهداري اموال و تأسيسات و امكانات شهري را نام برد .
وي با بيان اين كه تامين هزينه هاي دائمي نيازمند  ايجاد درآمدهاي دائمي و پايدار است، افزود: درآمد پايدار، درآمدي است كه تابعي از ركود و يارونق اقتصادي نباشد؛ به طور نمونه عوارض ساخت و ساز چون تابع رونق و ركود است درآمد دائمي تلقي نمي شود.
معاون شهردار تصريح كرد: بخش اعظم درآمد شهرداري ها از 3 سرفصل عوارض محلي و ملي، نوسازي و اعتبارات دولتي تامين مي شود.
مجابي در بخش ديگري از سخنانش به جوايز خوش حسابي در نظر گرفته شده توسط شهرداري قزوين براي تشويق شهروندان به پرداخت عوارض نوسازي، پسماند و كسب و پيشه اشاره و بيان كرد: به همين منظور لايحه اي تقديم شوراي اسلامي شهر شده است كه براساس آن جوايزي تا سقف 100 ميليون تومان شامل كمك هزينه سفر به سوريه، مشهد مقدس، سكه بهار آزادي و لوازم خانگي به شهروندان خوش حساب اعطا مي شود .

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط