شنبه ۱۳۹۵/۱۲/۲۸

وزيري نژاد؛مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

شهرداري از ايده هاي هنرمندان مرتبط با حقوق شهروندي و گردشگري حمايت مي کند

وزيري نژاد؛مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:شهرداري قزوين از ايده هاي هنرمندان مرتبط با حقوق شهروندي و گردشگري استقبال کرده و از آنان حمايت مي کند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛سعيد وزيري نژاد در نشست مشترک کميسيون فرهنگي شوراي شهر با تعدادي از هنرمندان که به منظور بررسي مشکلات هنرمندان و موضوعات فرهنگي و هنري شهر در تالار مردم شورا برگزارشد،افزود: البته اين ايده ها و پيشنهادات بايد قابليت اجرايي داشته و حول محور حقوق شهروندي و گردشگري باشد.

وي اظهار کرد: بر اساس سند چشم انداز شهرداري به دنبال اين هستيم که فرهنگ شهرنشيني و حقوق شهروندي را احيا کرده و به اصلاح سبک زندگي کمک کنيم و قزوين را مقصد گردشگري تبديل کنيم، ابزار هنر در اين زمينه بسيار موثر است و وهنرمندان در اين عرصه مي توانند کمک هاي خوبي به شهرداري کنند.

به گفته وزيري نژاد تعامل مناسب با هنرمندان به طور قطع نقش بسزايي در رشد و توسعه فرهنگ شهر قزوين دارد که اميدواريم با همدلي و همکاري شما بتوانيم گام هاي خوبي در مسير شکوفايي و ترويج سبک زندگي ايراني – اسلامي در کهن شهر تاريخي قزوين برداريم.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در ادامه به تشريح برنامه هاي فرهنگي هنري اين سازمان پرداخت و گفت: 40 مجموعه فرهنگي ورزشي زير نظر سازمان در شهر به شهروندان خدمات مي دهند و خوشبختانه با موافقت شهردار قزوين، طرح احداث هفت فرهنگسرا و خانه فرهنگ با اولويت مناطق جنوبي شهر قزوين در سال 96 آغاز خواهد شد.

وزيري نژاد افزود: اين مراکز فرهنگي شامل خانه فرهنگ چوبيندر،باغ نشاط، هادي آباد،شهرک عارف، منتظري و همچنين تکميل فرهنگسرا سنجيده و رز در منطقه راه آهن مي باشند که در تمامي اين مراکز سالن هاي ورزشي،کلاس هاي آموزشي،کارگاه هاي هنري، خانه کودک،آمفي تئاتر،نگارخانه،کتابخانه و سالن هاي مطالعه براي استفاده عموم مردم به ويژه نسل نوجوانان و جوانان پيش بيني شده است.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين افزود:با تکميل اين مراکز فرهنگي تا پنج سال آينده بخش اعظم نيازهاي فرهنگي محلات شهر قزوين با وجود مراکز فرهنگي آموزشي مرتفع مي شود

وزيري نژاد اضافه کرد:با راه اندازي اين مراکز قريب 12 هزار مترمربع به فضاهاي فرهنگي آموزشي شهر اضافه خواهد شد.

مديران شهري در سياست گذاري ها از ايده هنرمندان استفاده کنند

هوشمندي،رئيس حوزه هنري استان قزوين گفت: ظرفيت هنرمندان استان قزوين بسيار قابل توجه است و از مديران شهري انتظار داريم در سياست گذاري از ايده هنرمندان استفاده کنند.

علي هوشمند افزود: انتظار داريم شوراي اسلامي شهر قزوين از اهالي فرهنگ و هنر به عنوان فعالان شاخص استان در برنامه هاي سالانه خود استفاده يبشتري کنند و به ديدگاه آنها احترام بگذارند.

وي اظهار کرد:شايد بتوان گفت شرايط خوبي براي هنرمندان استان فراهم نيست و بسياري از نخبگان اين عرصه در حالتي منزوي قرار گرفته اند و کسي به ديدگاه آنها اهميت نمي دهد در حالي که مي توانند در ارتقاء فرهنگ استان نقش مهمي ايفا کنند.

هوشمند تصريح کرد: هنرمندان قزويني هيچ چشم داشت مالي از مديران شهري ندارند اما وقتي مي توانند در اعتلاي فرهنگي استان خود سهمي داشته باشند و ايده هاي تاثيرگذاري دارند منطقي نيست از آن استفاده نشود.

مدير حوزه هنري استان قزوين يادآورشد: اگر امور فرهنگي به دست اهلش سپرده شود به نتايج خوبي خواهيم رسيد و شايد اين موضوع حلقه مفقوده اي است که تاکنون براي آن فکري نشده است.

وي اضافه کرد: اگر زيرساختهاي فرهنگي مناسب در شهر فراهم شود با کمک هنرمندان مي توان به افزايش نشاط اجتماعي هم کمک و زمينه شکوفايي استعداد هنرمندان را تقويت کرد.

هوشمند از ا عضاء شوراي شهر خواست تا درسياست گذاري و برنامه ريزي ها از ايده هاي هنرمندان شاخص استان استفاده کنند.

گفتني است؛استفاده از مشاوره هنرمندان در برنامه ريزي و سياست گذاري شهري، ايجاد زيرساختهاي فرهنگي، تامين فضاي مناسب براي عرضه آثار هنري، کمک به فروش آثار هنرمندان، ايجاد فضاي مجازي براي معرفي قزوين، برگزاري جلسات مستمر با هنرمندان از مسائل مطرح شده بود.

 

تصاویر مرتبط