پنجشنبه ۱۳۹۵/۱۲/۲۶

نصرتي، شهردار قزوين:

تقدير از قهرمانان و ورزشكاران سبب تقويت روحيه آنان مي‌شود

نصرتي، شهردار قزوين گفت: تقدير از قهرمانان و ورزشكاران سبب تقويت روحيه آنان و افزايش انگيزه آنان براي حضور در عرصه‌هاي آسيايي و جهاني مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، مسعود نصرتي در مراسم تجليل مجموعه مديريت شهري  از ورزشکاران قهرمان و مدال آور استان قزوين که با حضور همتي استاندار قزوين، مشهدي، آقايي مديرکل ورزش و جوانان استان،داوود محمدي و سيده حميده زرآبادي نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و اعضاء شوراي اسلامي شهر در سالن مفاخر شهرداري قزوين برگزار شد،افزود:ورزشکاران بايد بدانند که مسئولان زحمات، تلاش و افتخار آفريني آنان را مي بينند و قدرشناس زحماتشان هستند.

نصرتي بيان کرد:قهرمانان ورزشي الگوهاي ارزشمند جوانان کشور در عرصه هاي فرهنگي ورزشي هستند، لذا مسئولان موظفند تمام تلاش خود را در حمايت از آنان بکار بگيرند.

وي اظهار کرد:در شهر هاي شمال کشور شهروندان از تمامي ورزشکاران در هر رشته ورزشي که موفق به کسب مقام قهرماني مي شوند،با نصب بنر هاي متعدد و فراوان قدرشناسي خود را به ورزشکاران نشان مي دهند، ولي آيا در شهر قزوين به عنوان يکي از شهرهاي مهد ورزش کشور اين اتفاق مي افتد؟متاسفانه گاهي ديدگاههاي تنگ نظرانه حتي اجازه نمي دهد ما در حمايت از ورزشکاران ورود کنيم،اين ضعف زيبنده مردم با فرهنگ قزوين نيست.

شهردار قزوين تصريح کرد:وقتي احسان لشگري با کسب مدال برنز المپيک براي کشور افتخار آفريد و تصميم گرفت در اين شهر فعاليتي ورزشي براي جوانان راه بيندازند با موانع زيادي روبرو شد و قطعه زميني را با قيمت روز به اين ورزشکار واگذار کردند اما بعد از گذشت چند سال اين قهرمان کشتي موفق نشده سند زمين را بگيرد و اين نوع برخورد با ورزشکار ما زيبنده نيست و همه را دلسرد مي کند لذا بايد نگاهمان اصلاح شود.

وي افزود:قزوين مهد کشتي کشورمان است و و بايد دوباره تلاش کنيم تا جايگاه قبلي خود را در اين رشته ورزشي به دست بياوريم.

نصرتي بيان کرد: ورزشکاران ما توقع بسيار کمي از مسئولان دارند وهمين خواسته هاي حداقلي هم گاهي جواب منطقي نمي گيرد

توسعه ورزش هزينه هاي سربار دولت را به شدت کاهش مي دهد

وي يادآورشد:توسعه ورزش و گرايش مردم به ورزش قهرمان و پهلواني هزينه هاي سربار دولت را به شدت کاهش مي دهد و هرگونه هزينه در عرصه ورزش نوعي سرمايه گذاري در زمينه ارتقاي سطح سلامت مردم بوده و نشاط جامعه را تضمين مي کند.

نصرتي خاطرنشان کرد:حمايت از قهرمان ورزشي يکي از راهکارهاي اساسي جهت ترغيب نسل جوان به امر ورزش است،توسعه ورزش در واقع توسعه سلامت و فره‍نگ است.

به گفته وي هر چقدر بيشتر به ورزش اهميت داده شود، به طور قطع شاهد کاهش چشمگير آسيب‌هاي اجتماعي و بيماري ها در سطح کشور خواهيم بود که اميدواريم بتوانيم با برنامه ريزي مناسب بتوانيم تا حدودي دغه غه هاي قهرمان ورزشي را رفع کنيم.

در اين مراسم به همت شهرداري قزوين از 54 مدال آور جهاني، المپيک، آسيايي و ملي تجليل شد.

 

تصاویر مرتبط