پنجشنبه ۱۳۹۵/۱۲/۲۶

از سوي علمي، معاون عمراني شهرداري قزوين؛

پروژه‌هاي عمراني شهر قزوين تشريح شد

سيد محمد علمي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: در سال جاري حدود 320 هزار متر مربع از معابر اصلي شهر قزوين در مناطق سه گانه شهرداري روکش آسفالت و لکه‌گيري شده است.

به گزارش روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين؛ علمي با تشريح اقدامات عمراني صورت گرفته در يک سال گذشته در شهر قزوين افزود: در سال 95 حدود 320 هزار متر مربع از معابر شهر آسفالت و لکه گيري شده است که از اين ميزان حدود  87 هزارمربع در سطح منطقه يک ، 148هزار متر مربع در سطح منطقه 2 و  85 هزار متر مربع نيز در سطح منطقه سه شهرداري صورت گرفته است.

وي اضافه کرد: در سال 95 در سطح شهر حدود 88هزار مترمربع عمليات آماده سازي معابر صورت گرفته که از اين ميزان 35 هزار مترمربع در سطح منطقه يک، 25هزار متر مربع در  منطقه2 و 28 هزار مترمربع در محدوده منطقه 3 شهرداري اتفاق افتاده است.

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين در خصوص ميزان پياده رو سازي نيز اظهار کرد: در سطح شهر حدود 13 هزار و 600 مترمربع  پياده روسازي با آسفالت صورت گرفته که بيشتر در سطح منطقه سه  شهرداري بوده است.

اين مسئول در ادامه سخنانش به پروژه هاي شاخص بهره برداري شده در سال 95 اشاره و خاطر نشان کرد: در سال جاري 2 تقاطع غير همسطح قدس با اعتباري بالغ بر 550 ميليارد ريال و خليج فارس با اعتباري بالغ بر 250 ميليارد ريال افتتاح و به بهره برداري رسيده است.

وي ادامه داد: بوستان بانوان2  نيز با وسعت 15هزار متر مربع در سطح منطقه سه شهرداري با هدف ايجاد نشاط و شادابي، توسعه ورزش هاي همگاني و ارتقاي شاخص هاي سلامت در بين بانوان، افتتاح شده است.

علمي در ادامه به پروژه هاي در حال انجام معاونت فني و عمراني شهرداري در سطح شهر اشاره کرد و افزود: تقاطع غير همسطح ابوترابي يکي از پروژه هايي است که در حال حاضر در حال انجام است و اميد است با فراهم بودن شرايط در 6 ماهه اول سال 96 افتتاح و به بهره برداري برسد.

وي گفت: پروژه پل طبقاتي امام رضا(ع) که يکي از بزرگترين پروژه هاي تحت نظارت اين معاونت مي‌باشد نيز با سرعت و جديت قابل توجهي در حال احداث و تکميل شدن مي باشد و اميدواريم در6 ماهه دوم سال بعد افتتاح و به بهره برداري برسد.

وي افزود: احداث بوستان اراضي 17 هکتاري و آماده سازي معابر در محدوده منطقه 2 شهرداري(محدوده 17 هکتاري و سرتک)، احداث بوستان باران با وسعت 5 هزارو300 متر مربع  در سطح منطقه سه شهرداري و احداث مجموعه ورزشي شهداي چوبيندر که در مراحل پاياني قرار داشته و بزودي افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد، فرهنگسراي سنجيده، فرهنگسراي رز،ستاد اقامه نماز، دفع آبهاي سطحي شهرک دانش، بوستان صنوبر و هدايت آبهاي سطحي جنوب شهر به سمت باغات سنتي قزوين در سطح منطقه يک شهرداري از ديگر پروژه هاي در حال اجرا در سطح شهرمي باشد.

اين مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در سطح شهر پروژه هاي ابنيه نيز در حال انجام و پيگيري است که مي‌توان از برج هاي مسکوني الهيه، بادامستان، پونک، هتل حکم آباد ،ساختمان شهرداري و شوراي اسلامي،فرهنگسراي نشر آثار امام(ره) و خانه شطرنج نام برد.

وي گفت: در اين ميان پروژه بنياد شطرنج مراحل پاياني را سپري کرده وبه ياري خداوند در اوايل سال 96 افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد.

وي در پايان ضمن تشکر از مشارکت وتحمل همه جانبه شهروندان در اجراي پروژه هاي عمراني در سطح شهر، سال خوشي را براي همشهريان آرزو کرد.

پايان پيام 

 

 

تصاویر مرتبط