شنبه ۱۳۹۱/۰۶/۲۵

نصرتي، شهردار قزوين:

فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان وسيله حمل و نقل بايد دوباره احياء شود

فرهنگ گذشته مبني بر استفاده از دوچرخه به عنوان وسيله حمل و نقل در سطح شهر بايد دوباره احياء شود.

 

شهردار قزوين گفت: فرهنگ گذشته مبني بر  استفاده از دوچرخه به عنوان وسيله حمل و نقل در سطح شهر براي كاهش ترافيك بايد دوباره احياء شود.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در مراسم دوچرخه سواري که صبح امروز به مناسبت هفته ترافيک با حضور مديران ارشد استان  و شهري قزوين برگزار شد، با بيان اينكه خوشحال هستيم در شهر قزوين هفته‌اي به نام ترافيك نام گذاري شده است، افزود: در اين برنامه شاهد حضور پرشور و صميمي مديران استاني و شهري هستيم.
وي با بيان اينكه امسال براي اولين بار مراسم‌هاي هفته ترافيك در قزوين اجرايي شده است، افزود: با برگزاري اين مراسم با نگاه مديران شهري و استاني فرهنگ استفاده از دوچرخه آغاز شده است و اميدواريم در سطح استاني و كشوري نهادينه شود.
شهردار قزوين ادامه داد: استفاده از دوچرخه به عنوان اصلي‌ترين ابزار حمل و نقل كمك شاياني به سلامت فرد و ترافيك شهر خواهد كرد.
اين مقام مسوول با بيان اينكه با شروع مدارس بايد استفاده از دوچرخه به عنوان وسيله حمل و نقل نهادينه شود، افزود: رونق استفاده از دوچرخه كار جديدي نيست بلكه بايد فرهنگ گذشته را كه همه از دوچرخه به عنوان وسيله حمل و نقل استفاده مي كردند دوباره احياء كنيم.
وي بيان كرد: در گذشته دانش آموزان با دوچرخه به مدرسه تردد مي كردند اما الان با وجود سرويس‌هاي مدارس علاوه بر اينكه ترافيك در سطح شهر ايجاد شده است دانش آموزان ديگر به سلامت اهميت نمي‌دهند.
نصرتي با بيان اينكه اگر نتوانيم فرهنگ استفاده از دوچرخه را از دانش آموزان آغاز كنيم در بزرگسالي نمي توان اين افراد را به استفاده از دوچرخه توجيه كرد، گفت: علاقمندان بسياري هستند كه مي خواهند از دوچرخه براي تردد به محل كار استفاده كنند اما به دليل فرهنگ غلط اين اتفاق نمي‌افتد.
شهردار قزوين تصريح كرد: اميدواريم با اين حركت نمادين شاهد توسعه استفاده از دوچرخه در سطح گسترده باشيم و بيشتر از گذشته به موضوع سلامت بپردازيم.

پايان پيام 

 

تصاویر مرتبط