پنجشنبه ۱۳۹۵/۱۲/۱۹

موسي‎خاني، معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين:

آتش‌سوزي در مغازه خشک شويي با تلاش آتش‌نشانان قزوين مهار شد

قدير موسي خاني، معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: آتش سوزي در مغازه خشک شويي با تلاش و حضور به‌موقع آتش نشانان اطفاء شد .

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش‏ نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ موسي خاني افزود: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 14 و 44 دقيقه روز چهار شنبه 18 اسفند ماه سال 1395 ، از آتش سوزي در مغازه خشک شويي واقع در شهرک نيلي خبر داده شد که ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني قزوين بي درنگ نيروهاي ويژه اطفاء حريق را از چهار ايستگاه‌ عملياتي شهيد بابايي، پونک، مفتح و مينودر به محل حادثه اعزام کرد .

وي افزود: آتش نشانان پس از رسيدن به محل مشاهده کردند مغازه مذکور طعمه حريق شده و شعله هاي آتش و دود تمام مغازه را فرا گرفته و زبانه هاي آتش به سرعت در حال گسترش و سرايت به و واحدهاي منزل مسکوني واقع در طبقات فوقاني اين محل و مغازه مجاور مي‌باشد.

وي با اشاره به شدت حريق و حجم زياد مواد قابل اشتعال داخل مغازه افزود: آتش نشانان با سرعت عمل و استفاده از تجهيزات تنفسي و اطفاء حريق در کمتر از 3 دقيقه در صحنه حادثه حاضر شدند و با تشکيل همزمان تيم هاي اطفاء حريق و جستجو و نجات نسبت به  اطفاء حريق و تخليه ساکنين واحدهاي مسکوني در حداقل زمان ممکن اقدام و از بروز خسارات بيشتر جلوگيري به عمل آوردند.

وي در ادامه افزود: با توجه به ارتفاع شعله هاي آتش و آسيب ديدگي شبکه توزيع برق و گاز به منظور ايمن سازي کامل محل حادثه عوامل اداره برق و گاز نيز در صحنه حادثه حاضر شدند و نسبت به قطع انشعابات اين محل اقدام کردند .

معاون عمليات سازمان آتش نشاني قزوين با اشاره به اينکه خوشبختانه اين حادثه خسارات جاني نداشت، افزود: آتش نشانان به منظور ايمن سازي کامل محل و جلوگيري از شعله وري مجدد نسبت به  جداسازي و سرد کردن کامل وسايل موجود در مغازه اقدام کرده و با تحويل محل حادثه به مالک و عوامل انتظامي به ماموريت خود پايان دادند .

وي در پايان با اعلام اينکه علت بروز حادثه از سوي کارشناسان سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در دست بررسي است از شهروندان خواست تا با رعايت موارد ايمني از بروز اين گونه حوادث جبران ناپذير جلوگيري کرده و از ازدحام در محل حادثه که منجر به اختلال جدي در روند عمليات و امدادرساني مي شود خودداري کنند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط