یکشنبه ۱۳۹۵/۱۲/۰۱

موسي‌خاني، معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

آتش‌سوزي منزل مسکوني در خيابان تهران قديم قزوين

قدير موسي خاني، معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت : با سرعت عمل آتش نشانان از گسترش حريق در منزل مسکوني واقع در خيابان تهران قديم قزوين جلوگيري بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛  موسي‌خاني افزود: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 19 و 46 دقيقه روز شنبه 30 بهمن ماه سال 1395، از آتش سوزي يک باب منزل مسکوني در خيابان تهران قديم کوچه تهران چي خبر داده شد که بلافاصله تعداد سه خودروي اطفاء حريق از ايستگاه هاي شماره يک و سه  اين سازمان در محل حادثه حاضر شدند.

موسي خاني تصريح کرد: در اولين لحظات حضور آتش نشانان در محل عمليات مشاهده شد طبقه دوم منزل مسکوني دچار آتش سوزي شده و دودگرفتگي شديدي کل فضاي راه پله اين ساختمان سه طبقه را فرا گرفته است.

وي با اشاره به گسترش سريع شعله هاي آتش  در منزل مسکوني افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از رسيدن به محل با استفاده از دستگاه تنفسي و تجهيزات ويژه آتش نشاني وارد منزل شده و ضمن تخليه ساکنان ساختمان در کمترين زمان نسبت به شناسايي کانون حريق اقدام کرده و با حداقل خسارت ممکن شعله هاي سرکش آتش را مهار و از سرايت حريق به ساير قسمتها جلوگيري بعمل آوردند.

وي در ادامه افزود: آتش نشانان پس از تخليه کامل دود با استفاده از دستگاه توربوفن و ايمن سازي محل نسبت به تحويل صحنه حادثه به عوامل انتظامي اقدام کرده و به ماموريت خود پايان دادند.

گفتني است؛ در جريان اين حادثه تعداد چهار نفر از ساکنين اين ساختمان دچار دودگرفتگي جزئي شدند که جهت اعزام به مراکز درماني تحويل امدادگران اورژانس حاضر در محل گرديدند.

اين مقام مسئول در پايان يادآور شد: در بسياري از موارد داشتن مهارتهاي اوليه اطفاء حريق و وجود خاموش کننده هاي آتش نشاني در منازل مسکوني مي تواند در امر اطفاء حريق و جلوگيري از بروز خسارت هاي سنگين بسيار موثر واقع شود.

پايان پيام.

 

تصاویر مرتبط