یکشنبه ۱۳۹۱/۰۶/۱۲

افتخاري، عضو هيئت مديره انجمن علمي گردشگري:

بايد ظرفيت‌هاي شهر قزوين در سطح بين‌المللي معرفي شود

بايد ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي شهر قزوين در سطح بين‌المللي براي رونق گردشگري معرفي شود.

 

عضو هيئت مديره انجمن علمي گردشگري کشور گفت: بايد ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي شهر قزوين در سطح بين‌المللي معرفي شود تا با اين اقدام مهم گردشگري مذهبي در اين شهر رونق يابد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ عضو هيئت مديره انجمن علمي گردشگري کشور در همايش ملي گردشگري مذهبي که به مناسبت بزرگداشت روز قزوين برگزار شد، با بيان اينكه جشنواره بزرگداشت روز قزوين فرصتي است تا شهر قزوين ظرفيت هاي خود را به درستي معرفي كند، افزود: بايد ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي قزوين در سطح بين‌المللي معرفي شود تا گردشگري اين شهر در مسير تحول قرار ‌گيرد.
 وي گردشگري مذهبي را از کارآمدترين نيازهاي کشور  دانست و گفت: مسئولان با برنامه‌ريزي درست مي‌توانند گردشگري مذهبي را در کشور توسعه دهند.
 افتخاري با بيان اينکه گردشگري مذهبي در چهارچوب توسعه پايدار مي‌تواند به بازار اجتماعي کمک بسزايي کند، گفت: تاکنون به صورت علمي به گردشگري مذهبي توجه نشده است که بايد به اين مهم پرداخته شود.
عضو هيئت مديره انجمن علمي گردشگري با تصريح اينکه براساس معيارهاي توسعه پايدار مي‌توان گردشگري مذهبي را توسعه داد، بيان كرد: گردشگري مذهبي حافظ ميراث معنوي ايران و پاسخ‌گويي به نيازهاي روحي و معنوي انسان‌ها است و با توسعه اين بخش از گردشگري نيازهاي روحي و معنوي مردم بيشتر برطرف مي‌شود.
دانشيار دانشگاه تربيت مدرس گفت: با توسعه گردشگري در ايران مي‌توان در آينده‌اي نزديک شاهد تحول خوبي در اقتصاد کشور بود.
گفتني است، عبدالرضا افتخاري عضو هيئت مديره انجمن علمي گردشگري کشور در خاتمه مقاله‌اي با عنوان ضرورت موانع و محدوديت‌هاي مرتبط با توسعه و بهره‌برداري از اماکن مذهبي براي حاضران ارايه کرد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط