سه‌شنبه ۱۳۹۵/۱۱/۱۹

گنجي، معاون شهردار قزوين:

قزوين ظرفيت‌هاي خوبي براي جذب سرمايه‌گذار دارد

فول ويو دگرس رئيس شرکت گروه کمپاني ACB با هيئت همراه از کشور ايتاليا با معاون سرمايه گذاري و مشارکت شهردار قزوين و مشاور اقتصادي شهردار قزوين در زمينه جذب سرمايه گذار ديدار و گفتگو کردند.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ ناصر گنجي، معاون سرمايه گذاري و مشارکت شهردار قزوين در اين نشست مشترک با بيان اينکه اميدواريم  شما سفيران خوبي براي ايران و انتقال دهنده فرهنگ اين کشور باشيد، گفت: بسترهاي خوبي در زمينه فعاليت‌هاي اقتصادي ايران با ساير کشورها ايجاد شده است که بايد به دنبال استفاده از بهترين ظرفيت‌هاي اين مهم  شد.

وي با اشاره به جايگاه قزوين و مناسب‌هاي بين‌المللي که در قزوين برگزار شده است،گفت: قزوين دبيرخانه مجمع جهاني شهرهاي اسلامي است.

گنجي افزود: در سال گذشته در مجمع UNHP از 68 شهر از 38 کشور، قزوين به عنوان پايلوت شکوفايي شهري انتخاب شد و تفاهم‌نامه‌اي اکنون در مقعر سازمان ملل در ژنو به امضا رسيده است.

اين مقام مسوول اضافه کرد: اين تفاهم‌نامه در ماه‌هاي آينده در سازمان ملل در وين به بنگاه‌هاي اقتصادي و بانک هاي سرمايه گذاري که زير مجموعه سازمان ملل هستند، ابلاغ خواهد شد و بنگاه‌هاي اقتصادي و بانک‌هاي سرمايه‌گذاري موظف مي‌شوند در چارچوب شکوفايي شهري در قزوين سرمايه‌گذاري کنند.

وي با اشاره به اينکه  قزوين در زمان صفويه پايتخت  ايران و مقصد نهايي جاده ابريشم بوده است، گفت: اتحاديه شهرهاي عضو جاده ابريشم در دنيا در قزوين برگزار شد و اين اجلاس در شهريور ماه امسال مقارن با جشنواره روز قزوين با حضور همه کشورهاي جاده ابريشم برگزار شد.

گنجي گفت: در اين اجلاس اتحاديه شهرهاي عضو جاده ابريشم تشکيل شد و هيات موسس اين اتحاديه به ثبت سازمان ملل رسيد و اين ابلاغ براي قزوين از طرف سازمان ملل به تائيد رسيده است.

اين مقام مسوول افزود: قزوين در کشور داراي جايگاه خوبي به خصوص در  گردشگري مذهبي و تاريخي است و قزوين در موقعيت جغرافيايي در کريدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور قرار دارد.

وي گفت: شهر قزوين با شهرهاي مختلف دنيا عقد خواهر خواندگي دارد و شهر پروجا از ايتاليا با شهر قزوين عقد خواهرخواندگي دارد و اين مهم تاثيرگذار در همکاري في ما بين مي‌باشد.

گنجي با اشاره به شناسايي  سرمايه‌گذاران با توجه به ظرفيت‌هاي مختلف شهر قزوين، بيان کرد: شهر قزوين در زمينه هاي مختلف مانند سرمايه‌گذاري در شهرک فرودگاهي، حمل و نقل ريلي، پروژه‌هاي گردشگري و مذهبي ظرفيت‌هاي خوبي دارد.

شهرداري قزوين از موقعيت خوبي براي همکاري با سرمايه گذاران برخوردار است

محمود نصرتي، مشاور اقتصادي شهردار قزوين نيز در اين نشست با بيان اينکه کشور  ايران در زمان  رکود به همراه تورم  قرار دارد و همچنين 10 سال در تحريم بوده است، گفت: تنها بانکي که مي تواند به شهرداري ضمانت همکاري بدهد، بانک شهر است اما به دليل حجم پروژه‌هاي مديريت شهري تامين مالي براي بانک شهر بسيار مشکل مي‌باشد.

وي با تصريح اينکه شهرداري‌ها به سرمايه‌گذاري روي آوردند، گفت: آورده شهرداري قزوين در پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري در نهايت مجوزات و زمين است.

نصرتي با بيان اينکه  شهرداري قزوين از سرمايه گذاران توقع سرمايه مالي و تکنولوژي روز دارد، گفت: با توجه به تبليغات منفي در سطح دنيا نسبت به ايران که دروغ است، ريسک سرمايه گذاران در ايران بالا رفته است و اين به دليل عدم شناخت برخي از کشورها از ايران مي باشد.

اين مسوول با تاکيد بر  آماده همکاري خوب با سرمايه گذاران گفت: شهرداري قزوين از موقعيت خوبي براي همکاري با سرمايه گذاران در زمينه هاي مختلف برخوردار است و شهرداري قزوين مي‌تواند شريک قوي براي همکاري به دليل داشتن امتيازات بالا با سرمايه گذاران باشد.

وي گفت: شهرداري قزوين در زمينه‌هاي  بازيافت، مجتمع هاي اداري، تجاري و مسکوني آماده سرمايه گذاري است.

نصرتي با تاکيد بر اينکه بايد به دنبال سرمايه گذاري بلندمدت باشيد، گفت: در زمينه توليد انبوه اتوبوس حداقل 5هزار دستگاه اتوبوس و عرضه آن به بازار شهرداري‌ها،  شهرداري قزوين آماده همکاري با سرمايه گذار است.

فول ويو دگرس، رئيس شرکت گروه کمپاني ACB نيز در اين نشست گفت:اين شرکت براي سرمايه گذاري در ايران ريسک و خطر را پذيرفته است و اعتقادي به تبليغات منفي درباره ايران ندارد چراکه ايتاليا با عقيده خودش حرکت مي کند.

وي با بيان اينکه ايران مردمان بسيار خوبي دارد، گفت: اين شرکت به دنبال عمليات اجرايي و  پيشرفت دو طرفه است.

وي هدف اصلي از برگزاري اين نشست را ايجاد روابط دو طرفه براي استفاده از ظرفيت‌هاي يکديگر عنوان و بيان کرد: اين شرکت داراي تجربه و قابليت‌هاي زيادي با شناختي که از اين منطقه دارد، است.

انتخاب شهر قزوين براي سرمايه گذاري بسيار مهم بود

فول‌ويو دگرس بيان کرد: ايران کشوري است که به خوبي خودش را به دنيا معرفي مي‌کند و يکي از کشورهاي حائز اهميت و تشويق کننده براي جذب سرمايه گذار است.

وي با بيان اينکه ما آمادگي همکاري براي سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي اولويت دار در اين شهر هستيم،  گفت: اين شرکت 2 سال حضور مستمر در ايران داشته است و مطالعات کافي خود را براي شناخت ظرفيت‌هاي اين کشور انجام داده است.

وي با بيان اينکه انتخاب شهر قزوين براي ما بسيار مهم بود چراکه از ظرفيت هاي بالايي برخوردار مي باشد، بيان کرد: تمرکز اين شرکت روي پروژه‌هاي اجرايي است که بتواند سريع عملي کند.

وي گفت: اين شرکت در زمينههاي پروژه‌‎هاي عمراني، راه‌سازي، راهآهن، تونلسازي، جاده سازي و گردشگري آماده همکاري است.

گفتني است؛ در اين جلسه  مقرر شد تا بعد از مذاکرات نهايي، تفاهم‌نامه همکاري بين طرفين  امضا شود.

پايان پيام

  

تصاویر مرتبط