شنبه ۱۳۹۵/۱۱/۱۶

با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

همايش «فجرآفرينان زينبي» ويژه بانوان برگزار شد

با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛همايش «فجرآفرينان زينبي» ويژه بانوان به مناسبت دهه مبارک فجر در حسينيه امامزاده حسين(ع) قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛حجت الاسلام حيدري کاشانيT مدير کانون مهدوي طليعه در اين همايش گفت:با اتحاد، همبستگي و تبعيت از ولايت و رهبري، بالاترين عزت‌ها، اميدها و عظمت‌ها در انتظار امت اسلامي ماست که با عشق قرآن و عترت به ميدان آمده و استقامت نشان مي‌دهند و در مسير خداوند قدم مي‌دارند.

حجت الاسلام محمدباقر حيدري کاشاني با اشاره به خطبه 192 و 193 نهج‌البلاغه اظهار کرد: اين خطبه‌ها دو بال براي پرواز انسان هستند و يک بانوي علوي و فاطمي بايد با محتواي ارزشمند آن آشنا شود.

وي افزود: عصاره اين خطبه‌ها به اين معناست که انسان يا عبادالرحمن است و يا عبادالشيطان و بعد سومي براي انسان قابل تصور نيست زيرا انسان مدام در حال پرستش است و متناسب با نيات و سخناني که بر زبان مي‌آورد در شمار اين دو دسته قرار مي‌گيرد يا در حال پرستش خداست و يا پرستش شيطان.

مدير کانون مهدوي طليعه ظهور با بيان اينکه خطبه 192 نهج البلاغه همچون دانشگاه شيطان شناسي است، تصريح کرد: ما نياز به دکتراي شيطان شناسي در دانشگاه‌ها و رشته‌هاي معارف اسلامي داريم تا شيطان و دشمنان خدا را به درستي بشناسيم.

وي در ادامه بيان کرد: بر اساس خطبه «قاصعه»، انسان در رهروي راه و بردگي شيطان به جايي مي‌رسد که ولي شيطان شده و تحت ولايت و سرپرستي شيطان قرار مي‌گيرد چنين شخصي همه اعضاء و جوارحش شيطاني مي‌شود و به فرموده اميرالمؤمنين(ع) تمام وجودش شيطاني شده و از انسانيت فقط يک چهره ظاهري برايش مي‌ماند به طوريکه قلبش، قلب تپنده شيطان مي‌شود که مانند گرگ‌هاي درنده به جان مردم عالم مي‌افتد.

اين کارشناس مذهبي تصريح کرد: امام راحل کليد واژه‌اي با نام شيطان بزرگ را به ما آموختند که همان سردمداران آمريکا و فرعون زمان هستند همچون رئيس جمهور قبلي و کنوني آمريکا که علي رغم چهره آراسته‌ و انساني که دارند، داراي افکار و انديشه شيطاني هستند.

وي اضافه کرد:سردمداران کشورهاي کفر و نفاق تحوشي به نام داعشيان را به جان جهان اسلام انداختند که با اسم و ظاهر مسلماني، قلبشان قلب تپنده شيطاني است، زباله‌داني با نام داعشيان که هيچ بويي از انسانيت نبرده و نسبتي با اسلام و رحمانيت و رحيميت و عطوفت خداوند متعال ندارند.

حيدري کاشاني عنوان کرد:ما نبايد فريب ظاهر افراد را بخوريم بلکه ضروت دارد تا دشمنان که دست نشاندگان شيطان هستند را خوب بشناسيم که در مقابل جامعه ايماني مي‌ايستند چراکه دعواي آنها با کشورهاي مسلمان، شيعه و محب اهل بيت است که مي‌خواهند در برپايي دولت کريمه امام زمان(عج) کاري کنند.

کارشناس برنامه سمت خدا افزود:در خطبه 193 نهج البلاغه آمده است که انسان در مسير بندگي و رهروي راه خدا به جايي مي‌رسد که ولي الرحمن مي‌شود و تحت ولايت و هدايت ويژه خداوند رحمان قرار مي‌گيرد به طوريکه همه اعضاء و جوارح او خدايي مي‌شود.

وي ادامه داد: در رهروي راه تقوا، پيامبران و امامان طلايه دار هستند و ما بايد به خط امامت و ولايت اقتدا کنيم و حضرت زينب(س) در مسير تقوا به جايگاه والايي رسيدند و در واقع به همه انسان‌هاي جهان ياد داد که اين مسير رفتي و شدني است و افسانه پردازي نيست.

کارشناس مذهبي رسانه ملي خاطرنشان کرد: در جريان انقلاب اسلامي ايران عده‌اي از رادمردان علوي و بانوان فاطمي در مقابل ايادي شيطان و شيطان بزرگ قيام کردند و با توفيق الهي، طاغوت و نظام شاهنشاهي 2500 ساله را در هم شکستند.

وي عنوان کرد: با پيروزي انقلاب يک نظام صددرصد شيطاني به نظامي رحماني تبديل شد که همه عزم و هدفش اين بود که در شمار عبادالرحمن قرار بگيرند و امام راحل همواره تلاش کرد تا همه مردم ايران را در مسير ولايت، هدايت و تربيت قرآن و عترت سوق دهد.

حيدري کاشاني در ادامه با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي بيان کرد: شيطان بزرگ بيش از 5 سال پيش، 100 کشور جهان را با يکديگر هم‌پيمان کرد تا سوريه را با محوريت حرم حضرت زينب کبري(س)بشکنند و نماد عزت و غيرت شيعه را با خاک يکسان کنند و هرسال در ايام عاشورا داعشيان اعلام مي‌کردند که امسال سال با خاک يکسان کردن حرم حضرت زينب است اما پس از 5 سال شکست و زبوني نصيب اين 100 کشور به رهبري شيطان بزرگ شد.

وي در پايان گفت: با اتحاد و همبستگي و تبعيت از ولايت و رهبري، بالاترين عزت‌ها، اميدها و عظمت‌ها در انتظار امت اسلامي ماست که با عشق قرآن و عترت به ميدان آمده و استقامت نشان مي‌دهند و در مسير خداوند قدم مي‌دارند.

شهيد سياهکالي مرادي با ارائه مباحث اعتقادي عامل شيعه شدن يک سني شد

سياهکالي مرادي،همسر شهيد مدافع حرم گفت: چون شهيد حميد سياهكالي مرادي مطالعات زيادي در مباحث ديني و اعتقادي داشت، به لطف خدا توانست موجب گرايش فردي از اهل تسنن به شيعه شود.

فرزانه سياهکالي مرادي افزود:حميد سياهكالي مرادي 5 آذر ماه سال 94 در منطقه العيس واقع در جنوب غرب حلب در عمليات نصر 2، ماموريت جعفر طيار به شهادت رسيد.

ي افزود: الگو قرار دادن کسي براي رسيدن به کمال در زندگي خيلي مهم است، در گذشته وقتي صحبت از حضرت زينب(س) مي‌شد که در روز عاشورا از فرزندان و برادرزاده‌هايش خداحافظي و آنها را راهي ميدان نبرد کرد درک درستي از اين شرايط نداشتم اما وقتي در موقعيتي مشابه قرار گرفتم که بايد از همسرم خداحافظي مي‌کردم از آنجا که مي‌دانستم او شهيد مي‌شود دل‌کندن را با همه وجود درک کردم.

همسر شهيد مدافع حرم اضافه کرد:وقتي روضه حضرت زينب کبري خوانده مي‌شود که آن حضرت از خيام براي خداحافظي خارج شدند و دوباره بازگشتند همين موضوع خود به تنهايي داراي دنيايي از روضه است زيرا دل‌کندن و صبر کردن کار دشواري است که شايد خيلي‌ها درک درستي از آن نداشته باشند اما کسي که آن را چشيده باشد متوجه عمق سختي آن مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: صبوري اهل بيت(ع) و ايستادگي آنها در مقابل سختي‌ها و آلام در واقع الگويي براي همه ما است.

سياهکالي مرادي عنوان کرد: با توجه به خواب‌هايي که در دوران مجردي و پس از ازدواج ديده بودم، مي‌دانستم که همسرم روزي شهيد مي‌شود اما دفاع از حرمين امر مهمي است به طوريکه در ديدار با رهبري، ايشان گفتند من فکر مي‌کنم شهداي شما جزء گروهي هستند که اجر دو شهيد را مي‌برند و در روز قيامت روي شانه‌هاي ديگران به سمت بهشت پرواز مي‌کنند.

وي ادامه داد: مسلما شنيدن اين جملات از سوي مقام رهبري برايم بسيار آرامش‌بخش و دلنشين بود و از اينکه همسر فردي هستم که خون پاکش را در راه اهل بيت نثار کرد، خوشحالم و البته شرمنده حضرت زينبم که بيش از اين چيزي براي تقديم به آن حضرت نداشتم.

همسر شهيد مدافع حرم در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به خصوصيات اخلاقي شهيد مدافع حرم تصريح کرد: فکر مي‌کنم احترامي که شهيد حميد سياهکالي مرادي به والدين خود و به ويژه به مادرش داشت، موجب شد تا او مفتخر به درجه شهادت شود.

وي گفت:چون او مطالعات زيادي در مباحث ديني و اعتقادي داشت، به لطف خدا توانست موجب گرايش فردي از اهل تسنن به شيعه شود که بعد از شهادتش به توصيه خودِ شهيد حميد سياهكالي مرادي، يک جلد کتاب الغدير و نهج البلاغه تهيه کردم و به او دادم.

همسر شهيد مدافع حرم در پايان گفت: شهادت ويژگي و سرنوشت سرباز امام زمان(عج) است و گريه کردن براي سرباز امام زمان که در راه اسلام شهيد شده، اصلا معنا ندارد اما گريه‌ مادران و همسران شهدا فقط براي دلتنگي از نبود عزيزشان است نه به خاطر پشيماني از اين راهي که رفتند.

اجراي مسابقه با محوريت ديدگاه هاي امام خميني (ره) از منظر مقام معظم رهبري و اجراي مراسم مولودي خواني به مناسبت ايام الله دهه فجر و ميلاد با سعادت حضرت زينب کبري (س) از ديگر برنامه هاي اين همايش بود.

 

تصاویر مرتبط