شنبه ۱۳۹۵/۱۱/۰۹

جشن تکليف ويژه فرزندان کارکنان شهرداري قزوين برگزار شد

جشن تکليف ويژه فرزندان کارکنان شهرداري قزوين توسط ستاد اقامه شهرداري با حضور جمعي از اعضاي شوراي شهر در سالن فرهنگسرا بانو حضرت زهرا (س) سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در اين مراسم گفت:شهرداري قزوين گام هاي خوبي در ترويج فرهنگ نماز برداشته است.

سعيد وزيري نژاد افزود:در ارزيابي عملکرد شهرداري مرکز استان‌ها توسط ستاد اقامه نماز کشور، شهرداري قزوين موفق به کسب رتبه چهارم شد.

وزيري‌نژاد افزود:همچنين در پنج سال گذشته شهرداري قزوين رتبه عالي در استان قزوين به خود اختصاص داده که اين امر نشان‌دهنده اهتمام ويژه شهرداري قزوين به امر توسعه و ترويج فرهنگ نماز است.

وي به تشريح فعاليت هاي شهرداري قزوين در حوزه توسعه فرهنگ نماز پرد اخت و اظهار کرد:احداث مسجد محلي به ويژه در مناطق فاقد مسجد از جمله فعاليت شهرداري اين شهر در حوزه توسعه فرهنگ نماز است که مقرر شده تا رويکرد احداث مساجد تغيير يابد و اين مساجد به فرهنگسرا تبديل شوند.

اين مسئول اضافه کرد: مساجد به‌عنوان مهم‌ترين پايگاه ديني، از کارکردهاي مختلفي چون کارکرد فرهنگي برخوردار است،امروزه با توجه به تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمن، به‌خوبي مي‌توان از اين قابليت و کارکرد مهم مسجد در جهت غني سازي مناسب اوقات فراغت نسل جوان،رفع بسياري از مشکلات فرهنگي،تربيتي و اجتماعي خانواده ها و ... استفاده کرد.

وي خاطرنشام کرد: هيچ کارکردي مانند مساجد در تربيت انسان تاثير گذار نيست، به طور قطع با استفاده مطلوب از کارکردهاي فرهنگي مساجد مي توان گام هاي خوبي در پرورش خلاقيت کودکان و نوجوانان و ارتقاي سطح کيفي زندگي شهروندان برداشت.

وزيري نژاد در ادامه گفت:با توجه به اهميت مساجد سال گذشته هم مبلغ يک ميليارد و 500 ميليون تومان به اين پايگاه مذهبي و فرهنگي مساعدت شده است، امسال هم 2 ميليارد تومان کمک نقدي و غيرنقدي به مساجد در بخش‌هاي عمراني‌، نرم‌‌افزاري و سخت‌افزاري در شوراي شهر قزوين مصوب شده که به مساجد مساعدت مي‌شود.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين از تجهيز 21 اداره و سازمان تابعه شهرداري قزوين خبر داد و گفت: همچنين در 11 سازمان تابعه شهرداري، نماز جماعت ظهر و عصر برپا مي‌شود.

وزيري‌نژاد ادامه داد: برگزاري نماز جماعت مغرب و عشاء در هفت بوستان شهر قزوين در فصل تابستان و ايام ماه مبارک رمضان از ديگر برنامه‌هاي شهرداري قزوين در راستاي توسعه فرهنگ نماز در سطح شهر است.

نصب سيستم‌هايي اذان‌گو در بوستان‌ها، ساخت نمازخانه در پارک‌هاي سطح شهر، فضاسازي شهر با موضوعات ترويج نماز در مناسبت‌هاي مختلف، برگزاري مسابقات مختلف در فرهنگسراها و خانه‌هاي فرهنگ با موضوع نماز از ديگر اقدامات شهرداري قزوين در حوزه ترويج و توسعه فرهنگ نماز است.

اجراي برنامه شاد توسط حجت الاسلام حسين قدوسي، عمو روحاني، اجراي برنامه توسط خان بابا، عروسک محبوب کودکان قزويني و برگزاري مسابقه و اهداي جوايز از جمله برنامه هاي اين مراسم بود.

 

 

تصاویر مرتبط