پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۵/۲۶

مدير عامل سازمان باغستان سنتي شهرداري قزوين:

طرح احياي فضاهاي تخريب شده در باغستان سنتي آغاز شد

طرح تملک منطقه وليستان در مجاورت بلوار باهنر به منظور احيا و بازسازي اين منطقه و جلوگيري از افزايش فضاهاي تخريب شده، آغاز شد.

 

حميد رحماني مدير عامل سازمان باغستان سنتي قزوين با اعلام اين خبر گفت: طرح تملک منطقه وليستان با اعتباري معادل 30 ميليارد ريال با همکاري منطقه يک شهرداري و با هدف احياي اين مکان از اواخر خرداد ماه سال جاري آغاز گرديده است.
 
مدير عامل سازمان باغستان سنتي قزوين به ضرورت اجراي اين طرح اشاره و تصريح کرد: در نقاطي از باغستان از جمله وليستان به دلايلي از قبيل ورثه‌اي بودن، نزديکي به شهر، از بين رفتن نظام مديريتي واحد، کمبود آب و ...  شاهد تخريب  و از بين رفتن قسمت اعظم پوشش درختي در اين نقاط هستيم که با تملک اين نقاط، احياي باغستان در دستور کار اين سازمان قرار گرفته است.
 
رحماني افزود: در نقاط تخريب شده شاهد آتش‌سوزي و گسترش اين مشكل به نقاط ديگر، تجمع معتادين و مسايلي از اين گروه هستيم که حرکت به سوي رفع اين مسايل همچنين جلوگيري از تغيير کاربري  اين باغستان با اجراي اين طرح محقق مي شود.
اين مقام مسوول در ادامه از احياي اين منطقه متناسب با بافت باغستان سنتي خبر داد و افزود: احياي منطقه وليستان با گونه‌هاي درختي موجود در اين مکان، در دستور کار قرار دارد، همچنين در اين نقطه بعضي از طرح‌هاي ارايه شده به وسيله مشاور باغستان نيز به عنوان پايلوت اجرا مي شود.
رحماني افزود: تاکنون 90 مالک با اطلاع رساني از طريق نشريات و تابلو هاي بزرگ شهري براي واگذاري اراضي تحت تملک خود مراجعه داشته ‌اند.
وي به مشکلات تملکي اين طرح اشاره و خاطر نشان کرد: به دليل از بين رفتن اکثر مرزهاي قديمي باغستان و وجود مالکيت‌هاي چندگانه، مسايلي در اين زمينه به وجود آمده که از طريق تعامل با اداره ثبت اسناد استان و عکس‌هاي هوايي مطالعه، بررسي  و رفع اين مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

رحماني در خاتمه از اجرايي شدن اين طرح، پس از پايان يافتن تملک منطقه وليستان و در صورت مساعد بودن شرايط جوي خبر داد.

 

تصاویر مرتبط