سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۵/۲۴

کليات طرح جامع منطقه گردشگري کامان- زرشک تصويب شد

طرح جامع منطقه گردشگري کامان- زرشک توسط موسسه رفاهي و تفريحي کاسپين و با همکاري و نظارت سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين تهيه و کليات آن به تصويب کارگروه گردشگري استان رسيد.

 

شاهرخ عطايي، مدير عامل موسسه رفاهي و تفريحي کاسپين در گفت و گو با پيام شهر ضمن اعلام اين خبر اظهار کرد: طرح جامع منطقه گردشگري کامان- زرشک مطابق دستور العمل هاي اجرايي مناطق گردشگري تهيه شده است که در اين طرح اين موسسه به عنوان سرمايه گذار عمده بايد نسبت به تهيه طرح تفصيلي اقدام کرده و آن را براي تصويب به کارگروه زير بنايي استان ارجاع دهد.
عطايي از ديگر مصوبات کارگروه گردشگري استان را جلوگيري از صدور مجوز هاي مغاير با طرح جامع و تفصيلي منطقه گردشگري عنوان کرد و گفت: طبق اين مصوبه دستگاه هاي دولتي بايد از صدور هر گونه مجوز مغاير با کاربري هاي طرح جامع تفصيلي در محدوده منطقه گردشگري کامان- زرشک خودداري کنند.
وي از کليات طرح جامع منطقه گردشگري کامان- زرشک، به کاربري هاي ذکر شده در اين طرح اشاره و بيان کرد: از کاربري هاي اين طرح مي توان به کاربري تفرجي، فضاي بازي کودکان، باغ ايراني، رستوران، کاربري تفرجي زمستانه همچون اسکي، موتور برف سواري اشاره کرد و همچنين دامنه پيمايي، کمپينگ، آلاچيق، کاربري سلامت ومجتمع درماني، آکادمي ورزشي و فضاي سبز از ديگر کاربري هاي در نظر گرفته شده در اين طرح مي باشد.
مدير عامل موسسه رفاهي و تفريحي کاسپين با اشاره به اخذ اين مصوبه و عقد تفاهم نامه با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اظهار کرد: بر اساس اين تفاهم نامه، تاسيس کاربري هاي مصوب شده به نام موسسه صادر خواهد شد و موسسه به عنوان سرمايه گذار عمده، نسبت به تهيه طرح تفصيلي از طريق مشاورين مربوطه اقدام نموده و با تاييد آن کاربري ها، اقدامات اجرايي آن با سرعت بيشتري انجام مي گيرد.
عطايي در ادامه با بيان اينکه مطالعات اجرايي فاز دوم ايستگاه مبدا تکميل شده است، گفت: طبق اين مطالعات که توسط سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين صورت گرفته است، نقشه ها و طرح هاي فاز دوم ايستگاه مبدا آماده شده و مقدمات انتخاب پيمانکار در حال انجام است تا اين طرح در مدت زمان باقي مانده، به اجرا درآيد.

 

تصاویر مرتبط